استاندار هرمزگان از برگزاری مزایده ۲۱۳ معدن در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در جلسه شورای معادن استان ، اظهار داشت : با تلاش‌های انجام شده در مجموعه صنعت و معدن استان ۲۱۳ واحد معدنی شناسایی و مرحله فراخوان واگذاری آن ها از شانزدهم مهر ماه در هرمزگان آغاز شده و تا ۱۱ آبان نیز ادامه خواهد داشت که متقاضیان می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

وی با اهمیت فعال شدن این معادن افزود : در حال حاضر بدون احتساب معادن شن و ماسه ،  ۱۸۰ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد که  ۲۱۳ معدن فراخوان شده کنونی بیش از معادن فعال فعلی استان است و این امر ارزش این کار را نمایان می‌کند.

دوستی ، رساندن ۲۱۳ معدن به مرحله واگذاری را کاری سخت و زمان‌بر دانست و بیان داشت : این کار نیازمند تکمیل اسناد آن و انجام کارهای مطالعاتی قابل توجهی است که اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان در این راستا طی یک سال گذشته کار بزرگی را انجام داده است.

استاندار هرمزگان مجوز‌ زدایی از معادن را در استان اتفاق ویژه ای خواند و ادامه داد : پیش از این ۱۰۸ پهنه معدنی را عاری از مجوز کرده بودیم بدین معنی که سرمایه‌گذار بدون صرف زمانی برای دریافت مجوزها بتواند کار خود را آغاز کند و در حال حاضر شاهد افزایش پهنه های عاری از مجوز به ۲۱۳ پهنه هستیم و تمام این پهنه‌ها مجوزهایش از پیش گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در استان از تهیه سه بسته ویژه توسعه برای دو نوع ماده معدنی سیلیس و آهن خبرداد و گفت: در راستای جلوگیری از خام فروشی آهن و سیلیس، تمام حلقه های زنجیره توسعه از معدن تا صنایع فرآوری در این بسته ها دیده شده است.

گفتنی است ۲۱۳ معدن یادشده مشتمل بر ۱۹ ماده معدنی است که بصورت پراکنده در ۱۰ شهرستان هرمزگان قراردارند.

انتهای پیام