مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت : سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب در حوزه آب و فاضلاب شهری برای مردم این استان تولید ، انتقال و توزیع می‌شود.

به گزارش صبح دریانیوز ، عبدالحمید حمزه‌پور عنوان کرد : تامین ۴۰ درصد از این میزان آب از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع آبی سدها و بخشی از چشمه‌ها است.

حمزه‌پور بیان کرد : در حال حاضر ۴۲ سایت فعال آب شیرین‌کن روزانه بیش از ۲۲۹ هزار و ۶۲۵ مترمکعب نیاز آبی بخشی از مناطق استان هرمزگان را تامین می‌کند.

وی اظهار کرد : همچنین برای رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی در روستاها و شهرهای دارای تنش آبی استان نیز سه هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن در قالب ۱۲ سایت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دست اجراست که با راه اندازی آن بیش از هشت شهر و ۱۷۹ روستا به پایداری آب خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ، هرمزگان را جز استان‌های کم بارش در کشور با میانگین بارندگی سالانه کمتر از ۱۰۰ میلی‌متر عنوان کرد و گفت : باتوجه به اینکه این میزان حدود ۲ سوم میانگین کشوری را تشکیل می‌دهد، بنابراین این خود موضوع دسترسی به تامین آب و موضوع آب شیرین و قابل آشامیدنی برای مردم را سخت می‌کند.

عبدالحمید حمزه‌پور یادآورشد : حوزه آب ، رابطه مستقیم با نزولات جوی و بارش‌ها دارد که با این وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی و سطحی و شرایط اقیلمی و جوی استان، برای بسیاری از مناطق دارای تنش آبی نمی‌توان کاری کرد.

پایان خبر /