با حضور وزیر کشور ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، استاندار هرمزگان ، اعضای شورای شهر اسلامی وشهردار بندرعباس آئین بهره برداری از پروژه بزرگ منظرگاه بندرعباس (اولویت پنجم ) برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، شهردار بندرعباس در این مراسم از پروژه منظرگاه بندرعباس( اولویت پنجم ) بعنوان شاخص ترین پروژه دهه فجر امسال نام برد .

مهدی نوبانی ، با بیان اینکه  هزینه ساخت بوستان ساحلی تحت عنوان منظرگاه بندرعباس ۳۳۰ میلیارد تومان است ، افزود: این پروژه به طول یکهزار و ۲۰۰ متر با ۶ هزار هکتار استحصال و کف سازی ۳۰ هزار متر مربع در ۴ فاز اجرایی شده است و تعریض بلوار، ایجاد کندرو شامل کندرو شمالی به عرض ۷ متر و کندرو جنوبی به عرض ۹ متر، ۲ تندرو به عرض ۱۳ متر و مسیر دوچرخه سواری ۲ کیلومتر طول و  عرض ۴ متر بخشی از اقدامات انجام شده این پروژه است.

نوبانی از اهداف و مزایای این پروژه به ایجاد معبر متناسب با ترافیک بلوار ساحلی، رفع گره ترافیکی، ایجاد فضای سبز و منظرگاه جهت فضای امن و مطلوب در ساحل بندرعباس برای استفاده افراد بومی و گردشگر و همچنین ایجاد امکانات مناسب جهت جذب گردشگر اشاره کرد .

وی ، عنوان کرد : برای بهره‌برداری از این پروژه بیش از ۳۸۰ اصله درختان بومی، مثمر و مناسب با اقلیم شهر بندرعباس در راستای افزایش سرانه فضای سبز کاشته شده است.

شهردار بندرعباس، با اشاره به اینکه باهمراهی و همکاری شورای اسلامی شهر بندرعباس روند توسعه شهر رو به رشد است و در شهر شاهد اتفاقات خوبی هستیم ، مطرح کرد : با تحقق این روند رو به رشد قطعا بندرعباس آینده متفاوت و زیبنده ای در جایگاه یک شهر بندری خواهد داشت.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای خبر /