مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت : دریافت پاداش صرفه جویی برق گام موثری در جهت مصرف هوشمندانه و رعایت الگوی مدیریت مصرف برق است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، داریوش محمودی گفت : عبور موفقیت‌آمیز از پیک مصرف تابستان سال جاری به همراهی مردم بستگی داشته و این مهم نیازمند رعایت الگوی صحیح مصرف است.

محمودی افزود : گرمای شدید هوا با آغاز فصل تابستان باعث افزایش چشمگیر میزان مصرف برق در کشور به ویژه نواحی گرمسیر کشور شده است ، که با توجه به محدودیت منابع انرژی، برای پیشگیری از خاموشی برق، مدیریت مصرف برق ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به صرفه جویی در تابستان و حساسیت مصرف برق در این فصل ابراز امیدواری کرد : مردم شریف استان هرمزگان با درایت، نهایت همکاری را با وزارت نیرو به عمل آوردند و با مدیریت کردن زمان استفاده از لوازم پرمصرف برقی در خارج از پیک بار(۱۰ صبح تا ۱۰ شب) نقش بسزایی در عبور از پیک برق ایفا کنند و از طریق رعایت الگوی مصرف و هوشمندانه مصرف کردن پاداش نیز دریافت کنند.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس توصیه کرد : حتی الامکان دمای کولرها را در دمای آسایش یعنی همان ۲۴ درجه سانتی گراد قرارداده و از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف خودداری کرده و در ساعاتی که در منزل حضور ندارند کولرهای گازی را خاموش کنند ، چون این وسایل برقی به دلیل مصرف برق بالا فشار زیادی به شبکه وارد می کنند. وی افزود:موضوع ناترازی تولید و مصرف انرژی ، باتوجه به صنعتی بودن شهر بندرعباس و پرمصرف بودن کارخانجات و واحدهای صنعتی بزرگ، خواهش و توصیه اکید به هم‌وطنان این است که در مصرف برق حداکثر صرفه جویی و همکاری را به عمل آورند.

داریوش محمودی تاکید کرد : رعایت الگوی مصرف برق علاوه بر کمک‌ به اقتصاد خانواده در کاهش شاخص مصرف برق کشور و کاهش هزینه‌های هنگفت تولید برق نیز موثر خواهد بود‌.

محمودی تصریح کرد : باتوجه به گرم شدن هوا و همچنین شرایط سخت آب و هوایی استان هرمزگان، دمای هوا در سالن توربین نیروگاه حدود ۶۰ سانتی گراد و رطوبت ۸۰ درصد در تابستان این دما افزایش یافته و کار در این شرایط را طاقت‌فرسا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به سراسری بودن شبکه برق کشور، به طور قطع مدیریت مصرف از سوی مشترکین ، به ویژه ساکنین مناطقی که آب و هوای بهتری را در مقایسه با سایر نقاط کشور دارند ، سبب آرامش خاطر تمام هموطنان به ویژه ساکنین استان‌های گرمسیر جنوبی کشور خواهد شد.

پایان خبر /