مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : تا کنون برای یک‌ هزار و ۳۶۸ متقاضی ثبت قایق صیادی در این اداره‌ کل پرونده تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حسین عباس‌نژاد در تشریح اقدامات انجام شده برای ثبت قایق‌های بی‌هویت صیادی اظهار کرد : از ابتدای تیرماه برنامه‌ریزی و برگزاری نشست با استانداری هرمزگان، سازمان منطقه آزاد کیش و تعاونی‌های صیادی به منظور هماهنگی و اطلاع‌رسانی بمنظور تسهیل تکمیل مدارک وبازرسی قایق‌های صیادی بی‌هویت شد.

وی با بیان اینکه تا کنون برای یک‌هزارو ۳۶۸ متقاضی ثبت قایق صیادی در اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پرونده تشکیل شده است، افزود: در حال حاضر نمایندگان این اداره کل در ۹ بندر سازمانی آماده پذیرش مدارک متقاضیان هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: بر اساس مناطق حوزه غرب استان ۳۴۱ ، مرکز استان ۴۲۹ فقره و حوزه شرق استان نیز ۵۹۸ فقره پرونده برای مراجعه‌کنندگان تشکیل شده است.‌

به گفته عباس‌نژاد ، در بررسی‌ها تا کنون ۲۴ درخواست از سوی دارندگان مجوز درگاه ملی به دلیل ثبت قبلی شناور با کاربری تفریحی، نداشتن مدارک قایق با مجوز درگاه و یا فروش قایق دارای مجوز درگاه به شخص ثالث رد شده است.

وی بیان کرد : متقاضیان در غرب استان می توانید به نمایندگان اداره‌کل در بنادر لنگه، جزیره ابوموسی و جزیره کیش ،در مرکز استان به جزیره قشم و اداره مرکزی ثبت بندرعباس و در شرق استان نیز به بنادر تیاب، سیریک و جاسک مراجعه و مدارک خود را تکمیل کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدارک مورد نیاز در این مرحله را شامل کپی برابر اصل تصویر مجوز درگاه و تصویر برابر اصل سند قطعی موتور قایق اعلام کرد و گفت: به محض تکمیل مدارک و غربالگری اولیه با بسیج نیروهای بازرس ثبت ،آماده شروع بازرسی ثبتی و رده‌بندی هستیم.

عباس‌نژاد عنوان کرد : به منظور رفاه حال متقاضیان، نماینده صندوق بیمه کشاورزی در اداره مرکزی بازرسی و ثبت مستقر بوده تا در صورت نیاز، پوشش بیمه‌ای صیادان در محل ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ثبت قایق‌های بنزینی ۲ زمانه نیازمند ابلاغ مصوبه هیات وزیران برای اجازه ثبت قایق با موتور ۲ زمانه است، خاطرنشان کرد: از طریق سازمان بنادر و استانداری هرمزگان در حال پیگیری برای تسریع در ابلاغ مصوبه یاد شده هستیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: به موسسات رده‌بندی ابلاغ شده با تمام منابع و تجهیزات آماده بازرسی رده‌بندی و صدور گواهینامه ایمنی شناورهای متقاضی باشند و با تشکیل اکثریت نسبی پرونده‌های مراجعه کنندگان، جدول زمانی بازرسی‌های ثبتی و رده‌بندی تهیه و به متقاضیان اطلاع رسانی تا بازرسی‌های فنی به صورت منطقه‌ای انجام شود.

به گفته عباس نژاد میز خدمت ویژه متقاضیان ثبت قایقهای بی هویت دراداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها واقع در بندر شهید باهنر مستقر شده است .

عباس نژاد تاکید کرد پس از تکمیل مدارک متقاضیان زمان و مکان حضور بازرسان به تعاونی های ابلاغ و تعاونی‌ها ملزم به اطلاع رسانی دقیق جهت حضور مالک و شناور در محل تایین شده هستند .

پایان خبر /