معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از اجرای طرح دریابست در این استان با هدف بازسازی ذخایر آبزیان و پیشگیری از صید غیرمجاز ، و فرصت به زاد آوری آبزیان و آماده شدن صیادان برای فصل صید میگو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، ابراهیم عالی زاده در کمیته مدیریت صید استان هرمزگان که با حضور نماینده دریابانی ، نماینده پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ، نماینده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نماینده تامین اجتماعی ، سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان ، روئسای شیلات شهرستانهای استان هرمزگان و جمعی از جامعه صیادی برگزار شد پیرو ابلاغ سازمان شیلات ایران از اجرای طرح دریابست در کمیته مدیریت صیداز یکم تا پانزدهم مهرماه سال جاری خبر داد.

وی افزود : براساس برنامه ریزی‌‌های انجام شده این طرح قبل از شروع صید میگوو  در تمام صید گاه‌‌های استان هرمزگان اجرا ‌‌می‌شود.

عالی زاده با اشاره به همکاری استانداری ،نیروهای نظامی و انتظامی،  پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همه دستگاه های مرتبط در اجرای این طرح، خاطر نشان کرد: در مدت اجرای این طرح در صورت مشاهده کوچکترین تخلف در کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی و محاکم قضایی رسیدگی ‌‌می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در این نشست با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح دریابست هرمزگان در سال های گذشته گفت: این طرح از سنت های صیادان در سالهای دور بوده است و نزدیک به دو دهه پیش در استان توسط خود صیادان به اجرا در می آمده که با توجه به وضعیت ذخایر آبزیان و مزایای اجرای این طرح برای صید و صیادی پایدار پیرو ابلاغ سازمان شیلات ایران و کمیته مدیریت صید استان تصمیمم به اجرای مجدد آن نموده است.

گفتنی است اصطلاح دریابست در واقع به حالت تعلیق در آوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص جهت حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است.

انتهای پیام