دادستان مرکز استان هرمزگان از توقیف ۲۱۰ دستگاه مینی بوس دخیل در امر قاچاق سوخت در بندرعباس خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، عارف اکبری اظهار کرد : در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق و در نتیجه استقرار تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های استان، پس از شناسایی ۲۱۰ دستگاه مینی بوس که در دو جایگاه نارگیل و ترنج بندرعباس روزانه چندین بار سوخت دریافت می کردند، دستور توقیف و انتقال این خودروها به پارکینگ توسط مقام قضایی ناظر بر این جایگاه های سوخت صادر شد.

اکبری در ادامه با تأکید بر لزوم پایش مداوم وضعیت سوخت‌گیری در جایگاه‌ها و پمپ‌بنزین‌های استان هرمزگان گفت : نظارت دستگاه قضایی بر روند توزیع سوخت با همکاری دولت از طریق استقرار تیم‌های پایش در جایگاه ها و رصد سامانه‌های عرضه سوخت ادامه دارد و در صورت مشاهده هرگونه قانون‌شکنی علاوه بر توقیف خودرو برای متخلفین پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی افزود : مقرر شده است؛ معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و همه دادستان‌ها در شهرستان‌های مختلف، طرح ویژه‌ای را برای نظارت بر جایگاه های سوخت طبق دستورالعمل و ضوابط قانونی اجرا نمایند و به منظور صحت سنجی و شفاف سازی مصرف سوخت ضمن نظارت میدانی بر جایگاه‌ها نسبت به برخورد با تخلفات احتمالی اقدام کنند.

دادستان مرکز استان هرمزگان تصریح کرد : اجرای موفق این طرح علاوه بر جلوگیری از تاراج اموال عمومی در جهت ایمنی جاده‌ها و جلوگیری از تردد خودروهای قاچاقچیان سوخت و تصادفات مرگبار در محورهای مواصلاتی استان نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

اکبری همچنین با اشاره به پیامدهای مخرب پدیده قاچاق به ویژه قاچاق فرآورده های نفتی بر اقتصاد کشور ، خاطرنشان کرد : دستگاه قضایی در جهت صیانت از سرمایه های ملی و مبارزه با قاچاق سوخت هرگز کوتاه نخواهد آمد و به همین منظور به انحاء مختلف با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان مقابله خواهد کرد.

پایان خبر /