مراسم روز شهرداری و دهیاری در بندرعباس با حضور «مهدی نوبانی»، شهردار بندرعباس، «احمد مرادی» نماینده مردم هرمزگان در مجلس، اعضای شورای شهر بندرعباس، «احمد سایبانی»، شهریار مشیری شهردار پیشکسوت بندرعباس، «صفر صادقی پور» مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان و مدیران مناطق شهرداری بندرعباس و دیگر شهرداران و دهیاران در سالن شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ،  شهردار بندرعباس با تبریک روز شهرداری ها و دهیاری ها به همه دهیاران وشهرداران استان هرمزگان، گفت: شهرداری و دهیاریها نهادهای عمومی با ساختار خدمات رسانی به مردم می باشند که با استفاده از ظرفیت های قانونی در جهت پویایی حوزه سرزمینی خود با جدیت تمام گام بر می دارند.

مهدی نوبانی افزود: بی شک برنامه ریزی و اجرای اقدامات موثر برای توسعه عمرانی، حمل و نقل عمومی، فضاهای سبز شهری، مدیریت پسماند، تامین آسایش و رفاه لازم است.

نوبانی تصریح کرد: بسط و تعمیق فرهنگ مشارکتی، تکریم مردم و پاسخگویی سریع و به موقع با هدف ارتقا سطح رضایتمندی شهروندان و دستیابی به شاخصه‌های یک شهر سالم مدیریت شهری از وظایف شهرداری است.

وی تاکید کرد: شهرداری بایستی با برنامه‌ریزی‌های علمی و عملی مسیر توسعه همه جانبه شهر را هموار و فضایی مطلوب و با نشاط را برای زندگی شهروندان فراهم کند.

در پایان این مراسم از دانش آموزان برنده مسابقه انشا « من اگر شهردار بودم»، تجلیل و از تمبر و کتاب شهرداری های بندرعباس ، بازی شهرگرد با حضور شهرداران و سرپرستان شهرداری ادوار مختلف  رونمایی شد .

گفتنی است ، شورای عالی انقلاب فرهنگی، با هدف آشنایی آحاد جامعه با عملکرد و خدمات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ارتقاء منزلت خانواده بزرگ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، هم افزایی و افزایش همدلی و تعامل مردم و خانواده مدیریت شهری و روستایی و اطلاع‌رسانی در راستای آشنایی با رویکردها، ‌سیاست‌ها و برنامه‌های کشور در ارتباط با مدیریت شهری و روستایی، روز چهاردهم تیرماه را به عنوان “روز شهرداری ها و دهیاری ها” نامگذاری کرد.

شهرداری در ایران یک نهاد عمومی و غیردولتی است که وظیفه آن مدیریت شهر شامل نگهداشت، ایجاد و توسعه حمل و نقل عمومی از مترو تا اتوبوس، حمل و تفکیک پسماند و برقراری نظم و مدیریت ساخت و ساز است.

پایان خبر /