مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: طی روزهای ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا 20 فروردین ۱۴۰۰ تعداد 12 هزار و 407 مورد بازرسی بهداشتی و پروتکلی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در شهرستان بندرعباس توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان بندرعباس انجام شد که 163 مورد از مراکز مذکور به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی پلمب شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دربا نیوز،محمدرضا زارعی افزود: ۱۶۳مورد از مراکز متخلف بهداشتی از جمله: خواربار فروشی،تالار، کافه، اغذیه فروشی، بیرون بر، آرایشگاه مردانه،آرایشگاه زنانه، نانوایی،قصابی، کبابی، لوازم خانگی، میوه فروشی، قهوه خانه، سفره خانه،رستوران، هتل، ابزار فروشی، پوشاک، مرغ فروشی و بستنی فروشی در سطح شهرستان که موازین بهداشتی را رعایت نکرده بودند، پلمب شد.
وی عنوان کرد: در این بازه زمانی به دلیل عدم رعایت بهداشت؛ تعداد یک هزار و ۸۳۲ مورد، اخطاریه ۴۸ ساعته صادر شد.
زارعی ابراز کرد: طرح تشدید بازرسی بهداشتی توسط  ۲۵۰۰ تیم سیار و ۵۰۰ تیم ثابت با حضور بیش از ۶۵۰۰ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.
مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس اظهار کرد: طرح تشدید بازرسی بهداشتی توسط  ۲۴ اکیپ بازرسی از کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس بصورت دو شیفته و آنکال با تمام توان بر وضعیت بهداشتی و اجرای پروتکل های بهداشتی در اصناف سطح شهرستان بندرعباس همزمان با سراسر کشور از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در شهرستان بندرعباس انجام شد.
زارعی بیان کرد: در راستای  تشدید نظارتها ۳۰۷ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی، ۱۰۴ مورد نمونه برداری مواد غذایی و ۱۲۷ مورد نمونه میکروبی از آب انجام شده است.
مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه بازرسین بهداشت به‌ صورت مستمر در ساعات اداری و غیر اداری بر بهداشت محیط مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراکز اقامتی و جایگاه‌های سوخت نظارت می کنند؛ تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و پیشگیری از شیوع انواع بیماری ها است و مجموعه اقدامات انجام شده در این طرح، درراستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت افراد و امنیت در حوزه سلامت و غذایی صورت گرفته است.
زارعی بیان کرد: هموطنان در صورت ملاحظه هرگونه تخلف بهداشتی موارد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند.