مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان به تشریح آخرین جزئیات روند امداد رسانی به زلزله زدگان بندرعباس پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مختار سلحشور تصریح کرد:  در پی وقوع دو زمین لرزه‌ به قدرت ۶.۳ و ۶.۴ در مقیاس ریشتر حوالی ساعت ۱۶ بیست و سوم آبان ماه در شهرستان بندرعباس حوالی بخش فین تا این لحظه بیش از ۱۵۰ پس لرزه رخ داده که مشتمل بر۳ شهر و ۶۱ روستا متاثر از زلزله می باشند.

سلحشور با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰۰نفر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند،بیان داشت: تاکنون بیش از ۳۸۰۰ دستگاه چادر و بیش از ۲۵۰۰تخته موکت و پتو میان زلزله زدگان توزیع شده است.

وی از ابتدای وقوع زمین لرزه روزانه ۳۶ تیم عملیاتی با ۶۰۰نفر_روز نیروی عملیاتی و امدادی جمعیت هلال احمر از سراسر استان هرمزگان  در مناطق زلزله زده حضور داشته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با بیان اینکه تاکنون ۳۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین امدادی و دو فروند بالگرد به منطقه زلزله زده اعزام شده است، تصریح کرد: تاکنون ۶ سورتی پرواز به مناطق متاثر از زلزله انجام شده است.

 این مسئول با اشاره به برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در شهر بندرعباس و اسکان ۲۰۰۰ نفر در این اردوگاه، خاطر نشان کرد:روند امداد رسانی و اسکان اضطراری ادامه دارد و تا پایان بحران در کنار هم مردم  متاثر از زمین لرزه خواهیم بود.