مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان از سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان ۱۳ روستای جدید در سطح استان به اینترنت پر سرعت خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، احد قویدل اظهار کرد : توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته و طرح‌های زیادی در سطح استان برای گسترش ارتباطات در حال انجام است.

قویدل افزود : علاوه بر توسعه شبکه فیبرنوری در سراسر استان هرمزگان و انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد در راستای توسعه شبکه فیبر نوری در شهرستان‌های مختلف، به مبحث رساندن اینترنت پر سرعت به روستاها نیز در اولویت قرار دارد.

وی گفت : در مهرماه سال جاری با صرف اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان ۱۳ روستای جدید در سطح استان به اینترنت پر سرعت متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان تصریح کرد : این روستاها در شهرستان‌های حاجی‌آباد، بشاگرد، بندرعباس، میناب، سیریک، قشم و بندرلنگه هستند که در مجموع ۱۸۷۹ خانوار و ۷۱۱۳ نفر جمعیت را شامل می‌شود.

قویدل گفت : یکی دیگر از برنامه‌های مهم توجه به زیرساخت‌های ارتباطات در جزایر است که با توجه ویژه استاندار این مسئله با جدیت پیگیری می‌شود و در یک ماه آینده شبکه فیبر نوری برای مصرف‌کنندگان خانگی و کسب و کارهای جزیره ابوموسی متصل می‌شود.

وی ادامه داد : در حوزه آنتن‌دهی موبایل نیز با نصب یک دکل مشکل ارتباطی این جزیره برطرف می‌شود.

پایان خبر /

خبرنگار : احلام زبریا