معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه هرمزگان از خیمه معرفت در سید مظفر بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش صبح دریانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی آزادی ضمن این بازدید، گفت: بقاع متبرکه هرمزگان در راستای طرح سوگواره یاس نبوی که در ایام فاطمیه برگزار می شود سیاهپوش شده و مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در آنها برگزار می شود.

آزادی افزود: امامزاده سید مظفر ، شاه محمد تقی، سید کامل، زیارتگاه پنجه علی  بندرعباس ، سید مظفر قشم، شاه قطب الدین حیدر، سید عمرو، سید محمود، سید سلطان محمد رودان، سید محمد حاجی آباد ، شاه مرعش، آستانه های ابوالفضل میناب از مهمترین بقاعی هستند که این سوگواره را برگزار می کنند.

وی تصریح کرد : در همین راستا با برنامه های شاخص عزاداری میزبان مردم خداجوی استان هستیم. که محوری ترین این برنامه ها در ۲۴ آذر ماه  در شاه قطب الدین حیدر رودان و ۲۵ آذرماه در سید مظفر  بندرعباس که با دعوت از نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس جهت اقامه نماز مغرب و عشا در سید مظفر و  مداحی مداح بین المللی نزار القطری این برنامه برگزار می شود.

خیمه های معرفت در همین بقاع متبرکه با حضور مبلغان اعزامی از قم که آموزش دیده و متخصص در حوزه های جهاد تبیین، کودک و نوجوان، خانواده و… هستند ، برپا  است .

گفتنی  است ، این طرح با دعوت بیش از ۴۰ مبلغ که ۱۴ نفر آنها از مبلغین تخصصی اعزامی از قم هستند که علاوه بر حضور در بقاع و اجرای برنامه در خیمه های معرفت تعدادی از این مبلغین با حضور در مدارس برنامه های بصیرتی و معرفت افزایی را برای دانش آموزان به اجرا در خواهند آورد.

پایان خبر /