مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت بندرعباس از واکسینه شدن ۵۳۵ مورد حیوان گزیدگی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عاطفه حاجی زاده افزود : در سه ماهه نخست سال جاری ۵۳۵ مورد حیوان گزیدگی به مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس مراجعه کرده‌اند که بیشترین مورد مربوط به حیوان گزیدگی توسط سگ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه هیچ موردی از بیماری هاری در این شهرستان گزارش نشده است، بیان کرد : بیماری هاری یک بیماری ۱۰۰ درصد کشنده است که در صورت ابتلای فرد به این بیماری هیچ راه درمانی برای آن وجود ندارد و متاسفانه مرگ بیماران حتمی است.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت بندرعباس اظهار کرد : این بیماری توسط ویروس و با حمله به سیستم عصبی ایجاد می‌شود که ویروس در بزاق حیوانات به‌خصوص سگ‌ها و گربه‌ها وجود دارد و از طریق گاز گرفتن حیوان به انسان منتقل می‌شود.

حاجی زاده بیان کرد : در سه ماهه نخست سال جاری ۵۳۵ مورد حیوان گزیدگی به مرکز بهداشت شهرستان مراجعه و برای تمامی این افراد اقدامات پیشگیرانه اولیه شامل شستشوی زخم، واکسیناسیون و سرم ضد هاری و واکسیناسیون کزاز به‌صورت رایگان انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که بیشترین موارد گزش‌هایی که توسط سگ‌ها رخ داده است، توسط سگ‌های خانگی و صاحب‌دار انجام شده پس افزایش سطح آگاهی افراد درخصوص نحوه پیشگیری از گزش و همچنین قلاده‌گذاری و واکسیناسیون سگ‌ها مهم‌ترین اقدام برای کنترل حیوان گزیدگی در سطح شهرستان است.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت بندرعباس در پایان اضافه کرد : با توجه به کشندگی بالای این بیماری و اهمیت درمان سریع و به‌موقع موارد حیوان گزیدگی ضروری است، افراد در صورت گزش توسط حیوانات ضمن شستشوی اولیه زخم در اسرع وقت به مرکز بهداشت مراجعه و خدمات درمانی لازم را دریافت کنند.

پایان خبر /