با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و ارتباطات استان هرمزگان ، مسئول شرکت های دانش بنیان وزارت فناوری و ارتباطات و مدیرعامل شرکت نابغه سازان ، جلسه ویدئو کنفرانس آموزش مهارتهای برنامه نویسی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال (ایران دیجیتال) مزین به نام «شهید والا مقام محسن فخری زاده» در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان عنوان کرد : موضوع آموزش معلمان در این طرح با جدیت دنبال می شود و از ظرفیت و پتانسیل هنرستان ها در این طرح آموزش مهارتی می توان به خوبی استفاده کرد.

محمد قویدل افزود : طرح شهید محسن فخری زاده ویژه مدارس دوره اول متوسطه در سال تحصیلی جاری می باشد.

قویدل سه هدف کلی طرح را آشنا کردن دانش آموزان و معلمان دوره اول متوسطه با موضوع و ابزارهای برنامه نویسی تفکر سیستمی ، تفکر ، الگوریتمیک ، مفاهیم مدیریت پروژه و کاربرد آن ؛ آموزش مهارتهای ارزش آفرینی در عرصه فناوری های نوظهور و ارتقای مهارتهای پایه در دانش آموزان به منظور ایفای نقش مؤثر برای زندگی در عصر حاضر است.

وی خاطر نشان کرد : آموزش مهارتهای برنامه نویسی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در استان هرمزگان با سرعت و تلاش مطلوبی جلو می رود و در تمام مراحل فرآیند آموزش ها « استعدادسنجی و هدایت آموزشی و شغلی» برای دانش آموزان علاقمند انجام می شود.

گفتنی است ، طرح شهید محسن فخری زاده ۱۰۰ درصد مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی و ۲۰ درصد مدارس دوره اول متوسطه استان هرمزگان را پوشش می دهد.

پایان خبر /