نشست پیگیری مصوبه یازدهمین جلسه شورای مسکن استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ، فرمانداران ، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ، مدیران دستگاههای اجرایی مربوطه و مدیران شبکه بانکی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در حاشیه این نشست دسینه نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان ضمن تشکر از اهتمام استاندار محترم و همه مدیران اجرایی استان در جهت حل مشکل مسکن مردم ، اعلام کرد : در جلسه شورای مسکن استان ، مشکلات بانکی استان مورد بررسی قرار گرفته و با تاکید استاندار جهت مشکلات مربوطه در این حوزه ، چنین جلسه مشترکی را برگزار کردیم. در این جلسه ، مشکلات و ابهامات حوزه بانکی در اجرای پروژه های مسکن ملی در سطح شهرستان ها بررسی و تقسیم بندی سهم بانک ها در پرداخت تسهیلات پروژه ۱۵ هزار واحدی نهضت ملی مسکن بندرعباس به بحث و تبادل نظر گذاشته شده است. همچنین ، مشکلات و ابهامات حوزه بانکی در اجرای پروژه های مسکن ملی در سایر شهرستان های استان نیز به صورت جداگانه بررسی شده و سهم هر بانک تعیین شده است.

وی افزود : تا زمان اتصال تمام بانک ها به سامانه نهضت ملی ، آن‌ها باید حداقل یک پروژه مشارکتی را به صورت افلاین انجام دهند. همچنین ، با توجه به شرایط بانک مسکن و افزایش سقف تسهیلات ، تصمیم گرفته شده است که به متقاضیان ثبت نام کرده برای بانک مسکن پیامکی ارسال شود تا آن‌ها بتوانند به سایر بانک ها مراجعه کنند.

در بخش دوم جلسه که مربوط به مشکلات شبکه بانکی در شهرستانها و با همفکری فرمانداران صورت پذیرفت ، مقرر گردید هماهنگی لازم و بیشتر بین بانک های استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج ، فرزنداوری ، تسهیلات معوق سیل و … با فرمانداران جهت حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

پایان خبر /