فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ضمن تشریح عملکرد بهمن ماه ۱۴۰۲ این یگان ، از رفع تصرف ۱۲ هکتار اراضی ملی استان خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، سرهنگ رحیم اسفندیاری به تشریح عملکرد بهمن ماه یگان حفاظت پرداخت و گفت : با تلاش و همت عوامل یگان حفاظت در بهمن ماه سال¬جاری، بیش از ۱۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است.

سرهنگ اسفندیاری با بیان اینکه ارزش ریالی بازپس گیری شده بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال عنوان شده است گفت : این مبلغ مربوط به ۱۱ فقره رفع تصرف است.

وی از کشف یک محموله به میزان ۱.۹۲ مترمکعب چوب و ۱۰۰ کیلو گرم زغال قاچاق در اراضی ملی این استان خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از کشف و انهدام ۳ فقره کوره زغال به تعداد ۱۰ باب خبر داد و افزود : در بهمن ماه، ۳۹۵ اکیپ گشت خودرویی و ۹۰ اکیپ گشت موتوری این یگان حفاظت در عرصه های طبیعی استان به حراست و صیانت اراضی و منابع ملی پرداختند.

اسفندیاری افزود : این یگان در بهمن سال¬جاری تعداد ۲۶ گزارش از سامانه ۱۵۰۴ در سطح استان دریافت نموده است، که مامورین یگان حفاظت این فرماندهی در سطح استان به این گزارشات در اسرع وقت رسیدگی نموده اند.

وی خاطرنشان کرد : برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت یگان حفاظت این اداره کل قرار دارد که از جمله این اقدامات نصب تابلو وعلائم هشداردهنده و گشت زنی در اراضی ملی بصورت مستمر بوده است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خاطر نشان کرد : دوستداران طبیعت می توانند گزارش های خود را در خصوص تصرف اراضی ، قطع درخت ، حریق جنگل و مرتع ، قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع ، کوره زغال و … را به سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اعلام کنند.

پایان خبر /