امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه باید از ظرفیت نهفته دریا بهترین استفاده را ببریم ، گفت : برای ایجاد تمدن نوین اسلامی ، از توجه به دریا غفلت نورزیم و تمدن نوین اسلامی اقتصادش دریا پایه باشد ، در این حوزه هرمزگان با اتصال به دو دریا سهم بسیار بالایی در ظرفیت دریا از خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان ، در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد ، ضمن سفارش به تقوای الهی ، اظهار داشت : حقیقت تقوا این است که انسان متوجه گردد خدا ناظر همه اعمال اوست و کارهای خودش را بر این مبنا برنامه ریزی کند.

حجت‌الاسلام عبادی زاده به سالروز شهادت امام سجاد (ع) بنا بر روایتی اشاره کرد و افزود : استان هرمزگان مفتخر است که نام سپاه استان به نام این امام همام مزین است و خدمتگزار کنگره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه است.

وی ادامه داد : در هفته پیش رو سالگرد ورود عزت مندانه آزادگان سرافراز به کشور را داریم، آزادگان سرمایه‌های معنوی ملت شریف ایران هستند و بایستی برای این سرمایه عظیم در دفاع مقدس به خاطرات آنها اکتفا نشود، بلکه سینما و رسانه را برای نشان دادن رشادت‌های آنان پای کار بیاوریم.

امام جمعه بندرعباس به دیدار پرسنل و عوامل ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این اتفاق در گذشته ایران سابقه نداشته که بتوانیم در همه دریاها حضور داشته باشیم و این کار برکات زیادی را برای نظام به دنبال خواهد داشت و وجه بین الملی ما را که کمتر از ارزش سیاسی نیست، ارتقا داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اظهار کرد : حضور امنیت ساز جمهوری اسلامی در عرصه دریا، فرصت بسیار مغتنمی را به نظام داده و این تفکر که آبراهه بین الملی منحصر به کشورهای خاص است را از بین خواهد برد.

وی تأکید کرد: ۹۰ درصد از تجارت دنیا در حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد و ۱۰درصد آن در حوزه خاکی و هوایی است و اقتدار بالای ایران اسلامی در امکانات دریایی و کشتی‌های بزرگ خود سند پیشرفت و توسعه کشور است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه باید از ظرفیت نهفته دریا بهترین استفاده را ببریم، تصریح کرد: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، از توجه به دریا غفلت نورزیم و تمدن نوین اسلامی اقتصادش دریا پایه باشد، در این حوزه هرمزگان با اتصال به دو دریا سهم بسیار بالایی در ظرفیت دریا از خود دارد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده اظهار کرد: حمایت از صنایع کوچک یک ضرورت است و با مشکلاتی که ما در عرصه اشتغال داریم، می‌توان با تقویت این صنایع قدم بزرگی در ایجاد اشتغال برداریم.

وی یادآور شد : دولت سیزدهم به‌ویژه در هرمزگان در فعال سازی بنگاه‌های راکد قدم‌های بسیار خوبی را برداشته که قابل تقدیر است و در ادامه نیز باید تسهیلات مورد نیاز این صنایع و بنگاه‌های کوچک تزریق شود، تا انگیزه بیشتری برای آنان حاصل شود و از طرفی دیگر بازار فروش برای آنان چه در داخل و خارج از ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها انجام گیرد.

امام جمعه شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد : احداث واحدهای صنایع تبدیلی در کنار روستاها راهکار بسیار مناسبی است که دو هدف را می‌تواند دنبال کند، اول اینکه مهاجرت از روستا را به شهر کاهش دهد و دوم روستاییان با امنیت فکری به کاشت و برداشت محصولات خود بدون هیچگونه دغدغه مشغول شوند و دست واسطه نیز در قیمت گذاری کوتاه می‌شود.

پایان خبر /