رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع دانشجویان فعال دانشگاه های استان هرمزگان شرکت کننده در دوره توانمندسازی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی طرح حامیم ۲ در حمایت از کرسی های آزاد اندیشی دانشجویی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، دکتر غلامعلی جاودان گفت: به منظور  توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی دانشگاه های استان هرمزگان (طرح حامیم۲) از تاریخ ۱۷مردادماه به مدت یک هفته  در شهر مقدس قم در مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران حضرت مهدی موعود(عج) در حال برگزاری است.

جاودان  افزود: مراسم افتتاحیه این طرح با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، سید عباس تقوی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان هرمزگان و مسئول برگزاری دوره حامیم ۲، حجت الاسلام بدر آبادی دبیر برگزاری دوره حامیم۲، جمعی از مسئولین نهادهای استان، اساتید و مبلغین در مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران مهدی برگزار شد.

وی در توضیح طرح حامیم ۲  ، اظهار داشت: طرح حامیم (حلقه های میانی) دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی  سیاسی و اجتماعی دانشگاه های استان هرمزگان که امسال دومین سال برگزاری این طرح است که مورد استقبال دانشجویان استان هرمزگان قرار گرفته است.

این مسئول عنوان کرد : دانشجویان شرکت کننده این طرح از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دانشگاه هرمزگان، دانشگاه آزاد بندرعباس و شهرستانها، پیام نور، علمی کاربردی، فرهنگیان و فنی حرفه ای که عضو تشکل بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، هیات های مذهبی و غیره هستند که انتخاب و به این دوره در شهر قم اعزام شدند.

وی ، اضافه کرد : دوره توانمند سازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی اجتماعی همراه با دوره های آموزشی، معرفتی، آموزشهای مکمل وکارگاه های مهارتی، رویدادهای ایده پردازی، تورهای علمی، کرسی های آزاداندیشی ، گفتگو با مسئولین کشوری و لشکری، نشست های علمی ودانشگاهی و برنامه های علمی ورزشی وتفریحی انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع دانشجویان فعال در دوره توانمند سازی فرهنگی و سیاسی و اجتماعی  طرح حامیم۲ بر اهمیت و فعالیت و حضور دانشجویان فعال در عرصه های فرهنگی و سیاسی اجتماعی تاکید کرد: مهارت ها و آموزش هایی که دانشجویان آموختند در جهت رشد و حضور موثر دانشجویان کمک خواهد کرد و این ظرفیت ایجاد شده با حمایت دانشگاه تلاش خواهد شد این دانشجویان به عنوان افسران جهاد تببین و در جنگ شناختی و ترکیبی بتوانند گره های فکری و معرفتی دانشجویان را بگشایند.

جاودان در جمع دانشجویان در شهر قم افزود: دانشجویان باید کرسی های آزاد اندیشی  با محوریت دانش آموختگان طرح حامیم را فعال کنند.

وی در پایان یادآور شد : اعزام این دانشجویان در یک مرحله  از گلزار شهداء بندرعباس به تعداد ۲۵۰ نفر با قطار انجام شد.

پایان خبر /