مدیرکل ثبت احوال استان طی نشستی با اشاره به جایگاه هرمزگان در جوانی جمعیت در سطح کشور اظهار داشت : استان هرمزگان با نرخ ثبت ولادت 17.1 در هزار ، چهارمین استان جوان کشور است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، ابراهیم هویدا در ادامه اظهار داشت : منظور از نرخ ولادت ، یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ، ۱۷ مورد ولادت به ثبت رسیده است که این نرخ در میانگین کشوری ۱۲٫۱ می باشد.

هویدا در این نشست همچنین با اشاره به رشد ۸٫۲ درصدی ولادت در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت : ثبت احوال استان هرمزگان با برگزاری نشست های شورای راهبردی جمعیت و تعامل و همکاری با دستگاههای ذیربط اقدامات مطلوبی را در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد ، انجام داده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : وجود جمعیت جوان در هر کشوری یک نعمت بزرک به حساب می آید و پیرو سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر این مقوله ، جوانان منشا حرکت و چشمه جوشان انگیزه ، نشاط ، ابتکار و نوآوری هستند و مسئله جوانی جمعیعت یک امر مهم تلقی شده و یکی از ابزارهای مهم قدرت حفظ اکثریت جوان در جامعه است.

پایان خبر /