معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : عملیات احداث یادمان شهدای گمنام بندر شهید رجایی با 62 میلیارد ریال در مرحله گودبرداری است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمید کمالی با اشاره به طرح احداث یادمان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس بندر شهید رجایی افزود : در سایت اداری این اداره کل یادمانی به منظور حفظ جایگاه شهدای گمنام با استفاده از الگوهای معماری اسلامی-ایرانی(‌طاق، گنبد و تزیینات کاشی‌کاری) به صورت مسقف ذا در حال احداث است.

کمالی ادامه داد : یادمان این ۲ شهید گمنام این بندر با الهام از چهار طاقی‌های سنتی ایرانی و ترکیب ۲ چهار طاقی طراحی شده و در ابعاد ۱۷در ۱۷ متر به ارتفاع هشت متر و به صورت پوسته‌ای بتنی ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدد هشت که نمادی از سال‌های دفاع مقدس بوده و به عنوان نظام طراحی انتخاب شده و در هندسه طرح پوشیده شده است، اضافه کرد : کاشی‌کاری سنتی بکار گرفته شده در نما با نگاهی به حال و هوای معنوی مقابر ایران و نقوش آن بوده است.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد : در فرآیند طراحی طرح یاد شده به فرم بهینه و مطلوب معماری، تناسبات هندسی، ملاحظات هندسی، ملاحظات فنی- اجرایی مانند ساختار سازه، سیستم‌های تاسیسات، ضوابط ایمنی و الزامات مقررات ملی ساختمان توجه ویژه شده است.

پایان خبر /