مدیر کل شیلات هرمزگان از سومین دور از استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در سطح آبهای شهرستان بندرلنگه با حمایت استانداری هرمزگان ، سازمان شیلات ایران و پیگیری شیلات هرمزگان در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی بهبود تنوع زیستی ، امکان صید مستمر از دریا ، زمینه سازی اشتغالزایی بیشتر و پایدار ، رونق صنایع جانبی،پسین و پیشین مرتبط با صیادی ،امکان تجدید نسل و بهره‌برداری مداوم و پایدار آبزیان، افزایش میزان صید و در آمد سالانه و در نتیجه بهبود وضعیت معیشتی صیادان،حفظ و ارتقای جایگاه آبزیان، بهبود زمینه‌های صادرات و ارزآوری ،بازسازی ذخایر آبزیان و … از اهم اهداف احداث و استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی خواند .

بارانی افزود : توسعه و مدیریت مناسب زیستگاه های مصنوعی که در دولت مردمی به خوبی به آن توجه شده است، می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌‌‌گذاری پایدار،ضروری و دراز مدت به حساب آید که با وضعیت فعلی زیستگاه های طبیعی آبزیان، بسیار ضروری و حیاتی است و خوشبختانه با سفر پرخیرو برکت رئیس جمهور محترم به استان و حمایت های استاندار و پیگیری شیلات ایران و حمایت های علمی و تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گام های خوبی در این خصوص برداشته شده است که امید را دوباره در دل صیادان و بهره برداران زنده کرده است.

وی با اشاره به اینکه این سازه ها در محل بندر صیادی کنگ ساخته شده است تصریح کرد: این سازه ها در طی ۳ مرحله در مناطقی که از پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در سطح آبهای شهرستان بندرلنگه شناسایی شده بود استقرار یافت.

مدیر کل شیلات هرمزگان ، خاطر نشان کرد : در این سری از استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی، ۴۰۰ سازه در منطقه دیوان شهرستان بندرلنگه استقرار یافت که پیش از این نیز در مناطق ملو و حسینه این شهرستان ۵۰۰سازه استقرار یافت.

بارانی یادآور شد : استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در مناطق شناسایی برای این مهم در قشم، کیش و همچنین شرق استان( جاسک وسیریک) ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اقدام دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است، ادامه داد : ایجاد زیستگاه های مصنوعی در آب‌های غرب هرمزگان یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است که تداوم این اقدامات را در ساماندهی شناورهای صیادی، الکترونیکی شدن خدمات به صیادان، ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سطح استان و …شاهد هستیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان اذعان داشت : جانمایی استقرار سازه‌ها بر اساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

پایان خبر /