معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : تمامی مراحل نمونه‌برداری و بررسی میزان سموم کشاورزی در آزمایشگاه معاونت غذا و دارو استان انجام می‌شود و پس از کسب تاییدیه‌های لازم گواهی سلامت نیز صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حسین قاسمی در تشریح این خبر، افزود : ۱۰ کارشناس سلامت  مواد غذایی به منظور ارتقاء و افزایش سلامت غذایی مستقر در بنادر استان بر مواد غذایی صادراتی و وارداتی نظارت دارند و نمونه‌های لازم  به طور دقیق مورد بررسی و آزمون قرار می‌گیرد.

قاسمی با اشاره به نمونه برداری و آزمایش از محصولات کشاورزی در استان عنوان کرد : تاکنون از نمونه‌های سموم مصرفی صیفی‌های صادراتی مانند فلفل‌های رنگی که در میناب و رودان تولید می‌شود به صورت ویژه نمونه برداری انجام شده و بر اساس استانداردهای  مورد نظر گواهی سلامت صادر می‌شود.

وی بیان کرد : نمونه‌های نان مصرفی تولید داخل و خارج از استان به طور روزانه و در سراسر استان به آزمایشگاه مجهز معاونت غذا و دارو ارسال و پس از بررسی‌های لازم گواهی های سلامت صادر  و یا عدم انطباق اعلام می گردد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد : براساس  گزارش اداره نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی در سال ۱۴۰۱ یکصدو ۵۲ مورد بازدید از واحد های تولیدی مواد خوراکی فعال و غیر فعال انجام شده است، همچنین اجرای طرح درج نشانگر رنگی تغذیه ای بر روی ۲۶۹ مورد از محصولات تولیدی استان که به صورت سالانه مورد پایش قرارمی گیرند از این تعداد به ۲۴ مورد شکایت رسیدگی و اقدامات لازم صورت گرفته است.

قاسمی بیان کرد : ۲۰۳ مورد اقلام نمونه برداری و بررسی شده طرح کشوری باقیمانده سموم و آفات کشاورزی جهت بررسی و اعلان نتیجه به سازمان غذا و دارو در راستای اجرای سیاستگذاری کلان کشوری ارسال شد همچنین ۲۶۶۲ مورد نمونه برداری از گمرکات شهید رجایی، شهید باهنر، تیاب و بندرلنگه انجام شد.

وی با اشاره به نمونه برداری از محصولات تولیدی کارخانجات و ارسال آن به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو عنوان کرد : ۲۵۴ نمونه جهت بررسی سلامت محصول شرایط مناسب تولید و مطابقت با مجوزهای بهداشتی، استانداردهای مربوطه و ضوابط وزارت بهداشت به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو ارسال شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه خاطرنشان کرد : تاکنون ۱۴۳ گواهی بهداشت محموله‌های صادراتی و ۷۱۷ مورد گواهی بهداشت محصولات کشاورزی در استان صادر شده است.

پایان خبر /