رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر نقش اثرگذار پرورش آبزیان در اشتغال ، اقتصاد و توسعه هرمزگان گفت : صنعت آبزی پروری استان مستلزم افزایش بهره وری با استفاده از تکنولوژی مدرن است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عباس مویدی در دومین همایش ملی علمی و تخصصی لزوم تغییر ساختار و افزایش بهره وری در مزارع پرورش میگو در بندرعباس با اشاره به اهمیت آبزیان به خصوص میگو و نقش آن در سبد غذایی مردم اظهار داشت : هرمزگان ظرفیت عظیمی در صنعت پرورش آبزیان داشته و این مهم نیز تاثیر بسزایی در اشتغالزیی، رونق اقتصادی و توسعه استان دارد.

وی در ادامه نسبت حجم پرورش به صید آبزیان در استان هرمزگان را حدود ۱۰ به ۹۰ عنوان کرد و افزود : با توجه به ظرفیت های هرمزگان در حوزه پرورش میگو در مزارع و ماهی در قفس تلاش داریم تا با همت و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت دولت حجم تولید این محصول افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با توجه ویژه به بخش کشاورزی به خصوص توسعه صنعت شیلات و آبزی پروری، اعتبارات قابل توجهی را در تکثیر میگو و ماهی اختصاص داده است.

مویدی بر تکمیل چرخه صنعت آبزی پروری در هرمزگان تاکید کرد و گفت: اقدامات شایانی در حوزه سورتینگ و بسته بندی و البته توسعه مزارع پرورش میگو در استان صورت پذیرفته است اما با توجه به ظرفیت های موجود در این بخش مستلزم برنامه ریزی با هدف افزایش بهره وری با تکیه بر تکنولوژی های نوین هستیم.

وی در ادامه سطح مزارع پرورش میگوی استان را بالغ بر ۱۵هزار هکتار عنوان و تصریح کرد: ایجاد مزارع مدرن پرورش میگو و سایت های پرورش ماهی در قفس از برنامه های در دست اقدام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در راستای افزایش میانگین تولید بالغ بر ۱۰تن در سطح هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه ما خود را نسبت به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از مشکلات بهداشتی متعهد می دانیم، خاطر نشان کرد: این سازمان و دستگاه های تابعه متولی با برگزاری جلسات و رایزنی های مختلف با سازمان محیط زیست و … بدنبال دستیابی راهکارهای قانونی جهت افزایش سطح کشت میگو در راستای امنیت غذایی در هرمزگان است.

مویدی در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشت : این استان با دارا بودن بیش از ۵ هزار استخر پرورش با هدف پرورش ماهیان گرمابی گام موثری را در زمینه ورود به این صنعت برداشته است.

پایان خبر /