مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت : در 9 ماهه سال جاری بیش از 380 میلیون دلار صادرات و صادرات مجدد از این منطقه صورت گرفته است.

به گزارش صبح دریانیوز ، محسن رضایی‌فر با بیان این مطلب ، اظهار داشت : از ابتدای سال جاری بیش از ۲۸۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار صادرات از محل تولیدات منطقه آزاد قشم به خارج از کشور صورت گرفته است.

رضایی‌فر ادامه داد : همچنین در ۹ ماهه امسال همچنین ۹۵ میلیون ۴۰۰ هزار دلار صادرات مجدد از طریق گمرک منطقه آزاد قشم انجام شده است.

وی اضافه کرد : میزان صادرات و صادرات مجدد منطقه آزاد قشم در ۹ ماهه امسل نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب بیش از ۸۴ و ۳۴۴ درصد رشد نشان می دهد.

به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم ، در مدت زمان یاد شده بیش از ۱۲۹ میلیون دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

رضایی فر با اشاره به به افزایش میزان صادرات و صادرات مجدد و مدیریت واردات در منطقه آزاد قشم از ابتدای سال جاری ، افزود : تراز تجاری منطقه آزاد قشم در ۹ ماهه امسال بیش از ۲۵۰ میلیون دلار است.

وی خاطرنشان کرد : قیر نفت ، سیمان پاکتی ، سیگار ، ادکلن و ماهی خشک مهمترین محصولات صادراتی به مقصد کشورهای امارات متحده عربی ، عمان ، سومالی ، قطر ، هنگ کنگ ، عراق و سریلانکا است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن برنامه ریزی هایی صورت گرفته برای توسعه صادرات به بازارهای هدف، شاهد تسهیل و توسعه صادرات در منطقه آزاد قشم تا پایان سال باشیم.

پایان خبر /