مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از نوسازی سیستم کنترل مدیریت مشعلهای بویلر واحد یک بخار این نیروگاه برای نخستین بار ، با صرفه‌جویی ارزی 2 میلیون دلاری و در راستای رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، داریوش محمودی عنوان کرد : در واحدهای بخار ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه بندرعباس، سیستم مدیریت مشعلهای بویلر یا BMS وظیفه کنترل مشعل‌ها، اجرای سکوئنس‌های عملیاتی و هم‌چنین حفاظت بویلر را برعهده دارد و هر واحد بویلر دارای ۱۶ مشعل گاز و ۱۶ مشعل مازوت در ۴ طبقه و ۴ گوشه است و ۴ مشعل گازوئیل نیز در زمان راه‌اندازی بویلر استفاده می‌شود.

محمودی افزود : با گذشت چند دهه از کارکرد، سیستم کنترلی BMS قدیمی، قابلیت خود را به میزان زیادی از دست داده و این امر سبب خروج واحدهای بخار شده بود، که هریک از این خروجها، وقت زیادی را جهت راه اندازی مجدد واحد به خود اختصاص می داد و نیز هزینه‌های عدم تولید را در بر می‌گرفت.

وی اضافه کرد : با هدف افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه مقرر شد، سیستم کنترل BMS واحد یک بخار با استفاده از سیستم PLC و با در نظر گرفتن استانداردهای نوین سیستم‌های کنترل و حفاظت نیروگاهی طراحی، ساخته و تعویض شود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد : طراحی، ساخت و نصب سیستم BMS نیروگاه بندرعباس به صورت پروژه تولید بار اول، در مدت‌زمان شش‌ماه، با صرفه جویی ۲ میلیون دلاری و بومی سازی این سیستم با همکاری، طراحی و ارتقای تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان انجام شد.

محمودی تصریح کرد : نوسازی سیستم کنترل BMS دیگر واحدهای بخار، اصلاح تجهیزات معیوب در بخش فیلد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ واحد یک بخار و خودکار نمودن سیستم کنترل احتراق این واحد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ دیگر واحدهای بخار، نوسازی دیگر سیستم‌های کنترل قدیمی واحدهای بخار و یکپارچه‌سازی سیستم‌ های کنترل هر واحد به‌منظور تحقق سیستم کنترل DCS بومی نیروگاه بندرعباس، از برنامه‌های آینده این شرکت در جهت افزایش راندمان و رفع موانع تولید خواهد بود.

پایان خبر /