معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه پیمانکار باید تا یک ماه آینده احداث ساختمان‌های نهضت ملی مسکن را آغاز کند ، گفت : اگر کلنگ احداث طرح ۱۵ هزار واحدی مسکن بندرعباس به زمین زده نشود ، قرارداد پیمانکار فسخ می‌شود.

به گزارش صبح دریانیوز ، سعید حاجبی با اشاره به اینکه پیمانکار برای تسطیح زمین باید چهار گروه را بکار گرفته که هر گروه در گوشه‌ای درحال فعالیت باشد ، افزود : با انجام این کار مرحله نخست احداث طرح آغاز شده بود اما اکنون بناشده این گروه‌ها به صورت متمرکز کار تسطیح زمین را انجام دهند تا به سرعت ساخت و ساز آغاز شود.

حاجبی اضافه کرد : اگر در کار کوتاهی شود طبق قرارداد و شرایط پیمان، فسخ پیمان انجام می‌شود،‌ کارها باید طبق قرارداد پیش برود و هیچ پیمانکاری در حاشیه امن قرار نگیرد.

وی اظهار کرد :‌ درحال حاضر یک میلیون مترمکعب خاکبرداری در محل احداث ۱۵ هزار واحدی بندرعباس، انجام شده و در مجموع هشت میلیون مترمکعب خاکبرداری انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان ابراز کرد : قرار نیست ۱۵ هزار واحد باهم ساخته شود بلکه در مرحله نخست عملیات احداث سه هزار واحد آغاز می‌شود و تا زمانی که ساخت این‌ها به پایان می‌رسد عملیات خاکبرداری نیز انجام می‌شود.

بنابر اطلاعات منتشره ، سهم استان هرمزگان در طرح نهضت ملی مسکن، احداث ۶۵ هزار واحد مسکونی بوده که زمین بیش از سهمیه تکلیفی تامین شده، برای احداث ۳۸ هزار واحد مسکونی، پروانه ساخت صادر شده، قرارداد ساخت ۲۷ هزار واحد نیز منعقد شده و فونداسیون ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز اجرا شده است.

پایان خبر /