سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در اسلام ، گفت : مسجد ، کانون توحید ، مرکزی برای پاسخگویی به همه نیازهای جامعه و پایگاهی برای دفاع از اندیشه های اسلام ناب و آموزه های قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اسلام خواجه یی ضمن بزرگداشت روز جهانی مسجد اظهار کرد : نخستین اقدام رسول گرامی اسلام(ص) پس از هجرت به مدینه تاسیس مسجد بود و این خود بهترین گواه بر اهمیت این مکان مقدس است.

وی با اشاره به کارکردهای متنوع مسجد در صدر اسلام، افزود: مساجد در شکل گیری و پیروزی انقلاب و همچنین پشتیبانی از جبهه و جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش آفرین بوده اند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه امروز نیز مساجد در جنگ نرم نیز نقش مهمی را برعهده دارند، گفت: دشمن پس از شکست از جنگ سخت، برای ضربه زدن و از پای درآوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی، تهاجم فرهنگی را علیه نظام و ملت ایران به راه انداخت.

خواجه یی افزود : شورای انقلاب فرهنگی پس از هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری طی مصوبه شماره ۳۰۲ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت داد تا برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و واکسینه کردن آنها در برابر توطئه های دشمن، کانون های فرهنگی هنری را در مساجد کشور راه اندازی کند.

وی با اشاره به تاسیس یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در استان هرمزگان، اضافه کرد : بیش از ۷۰ درصد از این کانون ها در مناطق روستایی استان در حال ارائه خدمات فرهنگی، هنری، آموزشی به جامعه هدف می باشند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ادامه به شاخص ترین برنامه های امسال کانون های مساجد هرمزگان اشاره کرد و گفت : برگزاری مدرسه تئاتر شبستان به منظور تقویت هنر نمایش در مساجد با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان مسجدی استان و با حضور چهره های نام آشنای تئاتر و سینمای کشور همچون سیروس کهوری نژاد، فرهاد بشارتی، سید حسین فدایی حسین، حسین عالم بخش، آرزو افشار و مریم کاظمی در بندرعباس یکی از این برنامه هاست.

خواجه یی از اجرای طرح تابستانه غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد کانون نشاط» به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاخص کانون ها یاد کرد و افزود : این طرح از اواخر خرداد ماه سال جاری آغاز و تا نیمه شهریور ادامه خواهد داشت.

وی ، برگزاری آیین افتتاحیه طرح تابستانه «مسجد کانون نشاط» در مراکز شهرستان و بخش های شرق هرمزگان را بخش دیگری از اقدامات برشمرد و اظهار کرد: آیین اختتامیه نیز در غرب، شمال و مرکز استان برگزار می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان افزود : تولید مستند طرح «مسجد کانون نشاط» با هدف معرفی پتانسیل و ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ویژه در زمینه اجرای طرح تابستانه غنی سازی اوقات فراغت نیز یکی دیگر از اقدامات است.

خواجه یی از برگزاری طرح قرآنی تربیتی تسنیم با محوریت حفظ ۲ جزء قرآن کریم با شرکت ۲۴۰ نفر از نوجوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در شش نقطه از استان هرمزگان به عنوان بخش دیگری از برنامه های فصل تابستان کانون های فرهنگی هنری مساجد نام برد.

وی راه اندازی موکب برای پذیرایی از زوار اربعین را بخش دیگری از فعالیت های کانون ها ذکر کرد و گفت: این موکب ها در شهرستان های بندرخمیر، بندرلنگه و پارسیان در مسیر زائران استان های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان و همچنین کشورهای افغانستان و پاکستان راه اندازی شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان همچنین به تشریح برنامه های روز جهانی مسجد در هرمزگان پرداخت و افزود : حضور کارکنان و برخی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در گلزار شهدای شهر بندرعباس و تجدید پیمان با آرمان های والای امام و شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، برگزاری نشست با رابطین کانون ها و تجلیل از ۳۰ نفر از رابطین برتر استان از شاخص ترین برنامه هاست.

پایان خبر /