کانون فرهنگی هنری یاس کبود روستای تیدر بخش گوهران شهرستان بشاگرد به مناسبت ایام فاطمیه برنامه های متنوعی را ویژه کودکان و نوجوانان تدارک دیده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، به مناسبت ایام فاطمیه و روزهای حزن و اندوه شهادت حضرت زهرا(س)، کانون فرهنگی هنری یاس کبود اقدام به اجرای برنامه های متنوعی ویژه کودکان و نوجوانان در محوطه دبستان علامه حلی روستای تیدر کرده است.

رابط کانون فرهنگی هنری یاس کبود روستای تیدر بخش گوهران شهرستان بشاگرد، در این باره گفت: گرامیداشت ایام فاطمیه، شناساندن سیره و روش زندگی حضرت زهرا(س)، آشنایی کودکان و نوجوانان با مکتب فاطمی برای الگو گرفتن از شخصیت والا و برجسته آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی، ترویج فرهنگ ولایی، مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمن و جنگ نرم و اشاعه سبک زندگی اسلامی از اهداف اجرای این برنامه هاست.

زهرا خوبیارپور،  از برپایی نمایشگاه مصور حجمی به عنوان شاخص ترین برنامه نام برد و افزود: در این نمایشگاه بنای نمادین خانه حضرت زهرا(س)، تابوت و تشییع شبانه حضرت، درب سوخته، چاه آب امام علی (ع)، نخلستان حضرت علی(ع) و قبرستان بقیع به تصویر کشیده شده است.

وی برپایی نمایشگاه کتاب فاطمی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و گفت: در این نمایشگاه کتاب هایی با موضوع حضرت فاطمه(س) در معرض دید عموم قرار گرفت.

خوبیارپور، از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع سبک زندگی فاطمی و تهیه و توزیع بروشور سیره حضرت زهرا(س) به عنوان بخش دیگری از برنامه ها یاد کرد و افزود: کودکان و نوجوانان با همکاری والدین خود سبک زندگی فاطمی را نقاشی کردند.

وی برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از شرکت کنندگان در این برنامه ها را یکی دیگر از اقدامات کانون فرهنگی هنری یاس کبود برشمرد و اضافه کرد: حجت الاسلام مصطفی مختارپور روحانی مستقر در روستای تیدر در جمع کودکان و نوجوانان در مدرسه علامه حلی به بیان گوشه هایی از زندگی سراسر نورانی حضرت فاطمه(س) پرداخت.

گفتنی است،  روستای تیدر بخش گوهران ۳۱۰ نفر جمعیت دارد و در فاصله ۶۰ کیلومتری سردشت مرکز شهرستان بشاگرد واقع شده است.

پایان خبر /