نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : هم اكنون نيز احيا ٤٣ درصد بافت فرسوده شهر بندرعباس ، گرفتار خود تحريمی مديران مركز نشين است.

به گزارش صبح دریانیوز ، یعقوب دبیری‌نژاد در صد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس ، اظهار کرد : اکنون که در آستانه سفر، رئیس جمهور به هرمزگان هستیم، لازم می‌دانم ضمن تشکر از اعتمادشان به جوانان، خصوصاً در مناصب حاکمیتی همچون استانداری هرمزگان و فرمانداری بندرعباس، با استناد به اصل ۱۰۰ قانون اساسی به واسطه نمایندگی همشهریانم در شورای شهر بندرعباس، از تریبون این شورا بخش کوچکی از مطالبات و خواسته‌های همشهریانم را جهت اطلاع رئیس جمهور بیان می کنم.

دبیری‌نژاد عنوان کرد : قبل از بیان کاستی‌هایی که همیشه وجود داشتند، لازم می‌دانم از حضور مدیران استانی دولت سیزدهم، خاصه استاندار و فرمانداران شهرستان‌ها در سرکشی از روستاها و مناطق محروم استان و شنیدن درد دل اقشار مختلف مردم تشکر کنم؛ کمترین حسن این بازدیدها طی این مدت، آشنایی با مشکلات دیرینه مردم همچون، مشکلات کشاورزان و صیادان و در شهر بندرعباس نیز، سرازیر شدن فاضلاب به خورهای طبیعی و دریا بوده است، که طی دولت‌های ادوار قبل رفع آنها از مرحله شعار و بازدید و تبلیغات بیهوده فراتر نرفت.

وی افزود : ثمره حضور در میان اقشار ضعیف ساکن در بافت فرسوده بندرعباس و شنیدن همین گلایه‌های مردمی، می‌شود عزم جدی استاندار فعلی، تا پروژه‌ای که بیش از ۱۰ سال در حد شعار بود از خاک برآمده و با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، طی دوسال به ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و سه فاز آماده بهره‌برداری برسد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد : جناب آقای رئیسی، این مهم نه تنها توقع ما را از دولت شما بیشتر می‌کند که داغ دلمان از سال‌ها سرازیر شدن پساب فاضلاب به دریا تازه می‌کند؛ که چرا وقتی می‌شد با همان تحریم‌ها و بهانه‌های همیشگی ، طی دوسال ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، پروژه پساب فاضلاب شهر بندرعباس، سال‌ها از حد وعده و وعید دولتمردان قبل فراتر نرفت ؟ و این یکی دیگر از نمونه‌های بارز تحریم داخلی توسط مدیران ناکارآمد است که خطر حضور آنان را هنوز هم می‌توان در برخی وزارتخانه‌ها حس کرد. از جمله متولیان مرکز نشین امر بافت فرسوده.

یعقوب دبیری‌نژاد مطرح کرد : جناب آقای رئیس جمهور، دو سالی است شاهدیم بدون بودجه و پول و رفع تحریم‌ها هم می‌شود، طعم زندگی را به مردم فقیرترین محلات شهر بندرعباس چشاند. شما را بخدا همت کنید و گره رفع مشکلات ۴۳ درصد بافت فرسوده شهر بندرعباس که توسط مدیران مرکز نشین، به خود تحریمی دچار شده است باز کنید.

دبیری‌نژاد گفت : در اواخر دولت قبل به منظور پشتوانه احیا بافت فرسوده شهر بندرعباس، سنگی در چاه انداختند که مدیران مرکز نشین برای بیرون آوردن آن هر روز بهانه‌ای می‌آورند. از برخورد شما با مدیران ناکارآمد بسیار شنیده‌ایم، لطفا در اینخصوص و نجات مردم مظلوم ساکن در ۴۳ درصد بافت فرسوده بندرعباس دستور عاجلی عنایت نموه و این گره را باز فرمائید. تا هرچه سریعتر اراضی موسوم به ۳۵۰ هکتاری شمال شهر بندرعباس، صرف احیا بافت فرسوده شهر شود.

وی تصریح کرد : جناب آقای رئیس جمهوربا تلاش قابل تقدیر معاون اول شما، چشمان مردم مظلوم خوزستان، بلاخره به کسب سهم چند هزار میلیارد تومانی از آلایندگی صنایع روشن شد. عاجزانه استدعا دارم تیم بازرسی و کارشناسی نهاد ریاست جمهوری را مامور بررسی حقوق معوقه هرمزگان از عوارض آلایندگی و همچنین استنکاف دولت‌های گذشته از پرداخت سهم هرمزگان از مازاد درآمد استانی نمائید، تا بخش دیگری از مظلومیت و نجابت و سعه صدر مردم این استان در برابر مطالبه حقوق قانونیشان برایتان آشکار شود و ان شاالله در این زمینه نیز شهد عدالت را از دولت شما بچشیم.

نائب رئیس شورای شهر بندرعباس گفت : بی‌انصافی است طلب عدالت کنم و داد تجار هرمزگانی را به گوش شما نرسانم، تجاری که نزدیک‌ترین فاصله را با بنادرتجاری جنوب خلیج فارس دارند، اما برای خرید مال التجاره باید به تهران و گناوه و سایر شهرها بروند و یا برای ارسال کالاهیشان به مرکز کشور، با هزار مانع روبرو شوند مگر ملوان و لنجدار هرمزگانی چه سنگی به درگاه خدا انداخته است که باید اینگونه شاهد تبعیض در اجرای قانون ته لنجی میان هرمزگان با استانهای بوشهر و خوزستان باشد؟ روزگاری تجار هرمزگانی ثروتمندترین مردم جنوب ایران بودند اما این روزها رمقی برایشان باقی نمانده است. استدعا دارم تدبیر نمائید.

دبیری‌نژاد بیان کرد : جناب آقای رئیسی، شهر بندرعباس، دوفصل بیشتر ندارد، سه ماه بهار و نه ماه تابستان، در اکثر روزهای سال روشن کردن کولر، خودروهای بی کیفیت داخلی، همین اندک سهمیه بنزینمان را می‌بلعد.

توقع داریم شما نیز همچون جدتان رسول الله و مولا علی(ع) امر به عدالت در حکومت اسلامی نمائید.

آیا از عدالت به دور نیست که قشم و کیش بعنوان اولین مناطق آزاد کشور در هرمزگان تاسیس شوند ، اما بر خلاف سایر مناطق آزاد کشور هنوز آخرین منطقه آزاد کشور نباشند که تردد خودروهای منطقه آزاد در استانشان آزاد گردد؟ خواهش دارم عدالت را در این امر نیز جاری کنید.

وی خاطرنشان کرد : در پایان بازهم به نمایندگی از هم استانی‌هایم ، تاکید دارم ما مردم هرمزگان هیچ امتیاز ویژه‌ای نمی‌خواهیم ، تنها درخواست ما اجرای عادلانه قانون است.

پایان خبر /