رئیس دادگستری هرمزگان با بیان اینکه طبق پیشنهاد دادگستری هرمزگان صدور گواهی الکترونیکی عدم سوء پیشینه عملیاتی شد، عنوان کرد: از دیگر پیشنهاد های دادگستری این استان صدور الکترونیکی گواهی انحصار وراثت است.

به گزارش صبح دریانیوز،مجتبی قهرمانی در هفتمین تور رسانه ای کشور و دومین تور رسانه ای در هرمزگان در جمع خبرنگاران استان و تهران از جمله اقدامات در راستای مسئولیت های اجتماعی به بهره برداری از کلینیک دندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس، آزادی زندانیان، رضایت پرونده قصاص، آزادی ۴۰ زندانی اتباع خارجی، تهیه جهیزیه خانواده زندانیان و زندانیان نیازمند و… اشاره کرد.

قهرمانی، با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که سال ها مردم با آن درگیر بودند چالش اسناد موسوم به اسناد رفسنجان در قشم بود، تصریح کرد: با تمهیداتی که طی جلسات مکرر در نظر گرفته شد  از ۷۱۴۲ سند، ۵۰ سند تک برگ بدون هزینه و رایگان به مردم تحویل شد.

وی از دیگر موضوعات مهم به حل بیمه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی اشاره و افزود: ۲۰۰۰ مورد تصادف به بیمه ها ارجاع شد که ۱۸۱۱ مورد دیه گرفته شد‌.

رئیس دادگستری هرمزگان، با اشاره به اینکه دوگانگی مناطق آزاد از جمله مشکلات بزرگ است و  چالش هایی دارد، مطرح کرد: تعارض قوانین و مدیریت در مناطق آزاد یک چالش جدی است.

قهرمانی، از جمله برنامه های امروز به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دستگاه قضایی استان، بازدید از اسکله شهید رجایی، بازدید از انبار املاک تملیکی و بازدید از زندان بندرعباس  نام برد.

وی در خصوص نمایشگاه دستاوردهای دستگاه قضایی استان، توضیح داد: این نمایشگاه با ۶ غرفه که  ۲۶ پرونده خبری را در خود جای داده اند در این نمایشگاه در محل دادگستری استان در حال برگزاری است.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا