مدیرکل شیلات استان هرمزگان از کسب رتبه اول صید کشور توسط استان هرمزگان با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان در صید اصولی و مسئولانه و با تلاش جامعه صیادی غیور و زحمت کش استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی با اشاره اهمیت صید و صیادی در استان هرمزگان و ارتزاق بالغ بر ۳۵ هزار خانوار هرمزگان با فعالیت صید و صیادی تصریح کرد : هرمزگان با برخورداری از ۲۰ بندر صیادی،۲۲ موج شکن مردمی و بالغ بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود پنج هزار شناور صیادی در قالب ۷۴ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

بارانی خاطرنشان کرد : بر اساس آمار و ارزیابی های صورت گرفته در کمیته علمی آمار صید سازمان شیلات ایران در سال ۱۴۰۱ استان هرمزگان موفق شده بالغ بر ۳۲۱ هزار تن صید انواع آبزیان، موفق به احراز رتبه اول صید کشور شده است که گامی مهم در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های جامعه صیادی استان و همچنین سیاست های ابلاغی دولت مردمی که منجر به این موفقیت شده است گفت : خوشبختانه با حمایت های سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان گام های خوبی با پیگری شیلات هرمزگان در راستای صید و صیادی پایدار و مسئولانه و حفط منافع دراز مدت جامعه صیادی برداشته شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود : ساخت و استقرار بالغ بر ۱۵۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای استان، آغاز عملیات اجرایی سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان(میگو و ماهی بومی) ،برنامه ریزی جهت ساخت و استقرار بالغ بر سه هزار ۵۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در شرق استان برای اولین بار، پیگری و رفع مشکل بیمه ای صیادان ، پیگیری سخت و زیان آور شدن شغل صید و صیادی،انعقاد و اجرای تفاهم نامه مشترک دریابانی و شیلات در راستای حراست از منابع آبزیان و … را از اهم اقدامات دولت مردمی با زحمات و حمایت ویژه مجموعه سازمان شیلات ایران، استانداری هرمزگان و پیگیری اداره کل شیلات استان خواند.

بارانی پیگیری سیاست های ابلاغی سازمان شیلات ایران ، برگزاری دوره های آموزشی ، تاکید مستمر بر اجرای دقیق تقویم ممنوعیت صید آبزیان ، کنترل و پایش مدیریتی صیدگاه های استان ، تقویت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان ، بازدید ها و عملیات میدانی در راستای حفظ ذخایرآبزیان ، پایش مستمر ذخایر آبزیان و صید و صیادی ، ارتقای خدمات دهی به جامعه صیادی ، تشویق صیادان به استفاده از روش های صید اصولی نوین و استاندارد ، ارتقای همدلی و تعامل بین شیلات،جامعه صیادی و تشکل ها در راستای صید و صیادی اصولی و … را از اهم اقدامات شیلات هرمزگان در راستای ارتقای صید و صیادی و موفقیت استان در اخذ رتبه اول صید کشور خواند.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان با صید بالغ بر ۳۲۱ هزار تن توانسته بیش از ۴۴ درصد صید آبهای جنوب کشور را به خود اختصاص دهد افزود : همچنین استان هرمزگان با صید بالغ بر ۱۲۹ هزار تن سطح زی ریز توانسته رتبه اول صید سطح زیان ریز کشور را نیز به خود اختصاص دهد.

مدیرکل شیلات هرمزگان عنوان کرد : ساردین ماهیان ، متو ماهیان ، هوور ،کوتر ، گیش ، هامور ، شیر ، حلوا سیاه ، سارم ، سوکلا ، قباد ، میش ماهی ، میگو و … غالب ترکیب صید استان هرمزگان را تشکیل می هد.

پایان خبر /