رییس ثبت احوال قشم گفت : یکهزار و ۳۶۷ نوزاد از ابتدای امسال تا پایان شهریور در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس متولد شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳/۶۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علی اکبر قربانی افزود : شمار نوزادان متولد شده در جزیره قشم در مقایسه با نیمه نخست پارسال که یکهزار و ۳۱۹ مورد واقعه ولادت ثبت و گزارش شده ، ۴۸ مورد بیشتر است.

قربانی ادامه داد : در این مدت ۲۰۴ مورد واقعه وفات در این جزیره به ثبت رسیده است که کاهش منفی ۴/۶۷ درصد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی توضیح داد : در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۱۴ مورد واقعه وفات در قشم به ثبت رسیده بود.

رییس ثبت احوال قشم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۴۰۵ مورد واقعه ازدواج در قشم به ثبت رسیده است گفت : این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته که ۴۹۷ مورد ثبت و گزارش شده بود، ۱۸/۵ درصد کاهش یافته است.

قربانی اضافه کرد : در مدت یادشده آمار طلاق در این شهرستان مرزی با ثبت ۱۰۲ مورد ۶/۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی گفت : این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۹۶ واقعه طلاق بود.

رییس ثبت احوال قشم در خصوص بیشترین نام هایی که در جزیره قشم برای نوزادان متولد شده در نیمه نخست امسال مورد استفاده قرار گرفته است ، گفت : نام های فاطمه، نورا، مریم، سدنا و عایشه برای دختران و اسم هایی چون محمد، ‌علی، عبدالله، احمد و عثمان نیز برای نوزادان پسر بیشترین کاربرد را داشته اند.

قربانی در مورد صدور کارت های هوشمند ملی برای اهالی این جزیره، افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ، ۲ هزار و ۷۰۰ فقره کارت ملی هوشمند در قشم صادر شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

پایان خبر /