ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت در اطلاعیه‌ای برنامه‌های اول تا دهم تیرماه در سراسر استان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ،  در اطلاعیه ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت که با محوریت سازمان صمت استان و با حضور تشکل‌های بخش خصوصی تشکیل شده آمده است:‌ جشن بزرگداشت روز صنعت و معدن و روز اصناف نماد عینی عزم و تعامل دولت و بخش خصوصی برای تحقق شعار “ما می‌توانیم” است.

در تقویم رسمی کشور، روز یکم تیرماه به عنوان روز اصناف و دهم تیر روز صنعت و معدن نام‌گذاری شده است. لذا در بخش صنعت، معدن و تجارت استان در این ایام، تحت عنوان «دهه تولید و تجارت» فعالیت‌های گسترده و برنامه‌های متنوعی با همکاری سازمان صمت استان و تشکل‌های خصوصی به اجرا درمی‌آید.

امسال با توجه به شعار سال، تبیین صحیح دستاوردهای ارزشمند این بخش که ماحصل تلاش‌های مجدانه تولیدکنندگان، اصناف، فعالان اقتصادی و همکاران سازمان صمت در سراسر استان است،

تولید در بخش صنعت و معدن، حوزه‌ای فرابخشی است که نیازمند کمک و تلاش همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف در بخش دولتی و خصوصی است و حضور مقامات استانی، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و تشکل‌ها نشانی از عزم همه‌جانبه تمام بخش‌ها برای رشد تولید در سال جاری است.

رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در اجرای برنامه‌های دهه تولید و تجارت، امیدآفرینی و ارتقای انگیزه در مردم و ذینفعان این حوزه بوده و مشارکت همه نقش‌آفرینان این عرصه در برنامه‌های این دهه را می‌طلبد.

تجلیل از یک سال تلاش و کار فعالان تولید و صنعت و معدن و اصناف در روزی به نام اصناف و روزی به اسم صنعت و معدن و در دهه تولید و تجارت رقم می‌خورد.

برنامه‌های آتی بخش صمت استان ، تجلیل از واحدهای نمونه و چهره‌های شاخص و پیشکسوت صنعتی و معدنی، معرفی کسانی که قدم‌های موثری برای تولید و صنعت و معدن برداشته‌اند و نیز تقدیر از چند طرح برتر، گفتگوی ویژه خبری رئیس سازمان صمت استان، برگزاری تورهای بازدید از صنایع و معادن، شرکت در برنامه های زنده تلویزیونی و رادیویی، برگزاری نشست خبری، مصاحبه های اختصاصی با خبرگزاری های فضای مجازی، برگزاری مسابقات نقاشی و ورزشی برای همکاران و فرزندان آنها، سخنرانی پیش از خطبه رئیس سازمان در مرکز استان و روسای شهرستان ها در شهرستان های مربوطه و تبیین دستاوردها و عملکرد سازمان از جمله برنامه‌های دهه تولید و تجارت در استان هرمزگان است.

 

*تجدید میثاق اصناف و بازاریان بندرعباس با شهدا

امروز یکم تیرماه و اولین روز از دهه تولید و تجارت، ، اصناف و بازاریان بندرعباس با حضور در گلزار شهدای این شهر با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند.

در این مراسم که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونین، اعضای اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌های مرکز استان حضور داشتند، شرکت کنندگان با گلباران و عطر افشانی گلزار شهدا با آن‌ها تجدید میثاق کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این مراسم با تبریک دهه تولید و تجارت با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی و نقش موثر بازار و صنوف، بر توجه به جهاد تبیین در زمان حاضر با توجه به توطئه‌های پیچیده دشمنان تاکید کرد.

خلیل قاسمی ، اصناف و بازاریان را پیشقدم در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی برشمرد و از آن‌ها خواست در جنگ روایت‌ها نیز همچون گذشته در خط مقدم بوده و در جهاد تبیین کوشا باشند.

 

پایان خبر /