تفاهم‌نامه جذب ۲ هزار و ۶۵۰ نیروی بومی هرمزگان در پالایش نفت بندرعباس با حضور استاندار و مدیرعامل این شرکت منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه افزود : براساس این تفاهم‌نامه قرار است با برگزاری آزمون شفاف توسط دانشگاه هرمزگان ۲ هزار و ۶۵۰ نیروی بومی استان هرمزگان در پروژه جدیدی که توسط دولت سیزدهم آغاز شده است، جذب شرکت پالایش نفت بندرعباس شوند.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی شرایط و زمان ثبت‌نام و تاریخ آزمون برای جذب این تعداد نیرو مشخص و از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد، بیان کرد: علاوه بر جذب این تعداد نیرو که به صورت دائمی در شرکت پالایش نفت بندرعباس مشغول خواهند شد، در طول مدت اجرای پروژه نیز حدود هشت هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس و توجه ویژه این شرکت به جذب نیروهای بومی استان اظهار کرد: شرکت پالایش نفت بندرعباس کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش، مدارس و راهسازی برای استان انجام داده و امضای این تفاهم‌نامه بخش دیگری از عملکرد این شرکت است.

دوستی گفت : امیدواریم این روش جذب نیرو را به سایر صنایع استان هرمزگان نیز تعمیم دهیم و از این مسیر علاوه بر تربیت نیروی ماهر سبب ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری جوانان این استان شویم.

تحقق ۱۳۱ درصدی ایجاد شغل در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: یکی از مسائل اصلی در استان بحث اشتغال است که سال گذشته ایجاد ۳۸ هزار شغل برای استان تعهد شد و خوشبختانه توانستیم ۵۱ هزار فرصت شغلی برای کدهای ملی منحصر به فرد ایجاد کنیم که نشان دهنده تحقق ۱۳۱ درصدی تعهد ما به کشور بود.

دوستی با اشاره به اینکه این تعهد شغلی باتوجه به ظرفیت‌های اقتصادی و توان دستگاه‌ها و البته نرخ بیکاری استان هرمزگان مشخص شد: بیان کرد: در این حوزه توانستیم رتبه چهارم کشوری را کسب کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مسائل و مشکلات در حوزه اشتغال هرمزگان، نرخ بیکاری است که متاسفانه از سالیان گذشته ایجاد شده و تلاش‌هایی که این دولت (سیزدهم) انجام داده سبب شده نرخ بیکاری استان کاهش یابد اما همچنان این مشکل وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: برهمین اساس جذب نیروی بومی و البته آموزش نیروها با احداث هنرستان‌های تخصصی جوار صنایع و جذب نیروها از طریق آزمون‌های شفاف در دستورکار قرار دارد.

دوستی یادآور شد : تحقق ۱۳۰ درصدی برنامه ایجاد اشتغال در استان طی سال گذشته کار سنگینی بود که برای این کار نشست‌های مختلفی برگزار و سهم دستگاه‌ها مشخص و متقاضیان جویای کار شناسایی شدند، جالب توجه است در پاییز و زمستان پاسرال و در ۶ ماه متناوب میزان بیکاری استان به رقم ۱۱.۵ درصد رسیده است.

پایان خبر /