مدیرعامل نیروگاه برق خلیج‌فارس گفت : بیش از چهار میلیون و ۹۴۸ هزار و ۶۵۱ مگاوات ساعت انرژی طی ۹ ماهه امسال در این نیروگاه تولید شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، محمد عقیل عامری سیاهوئی بیان داشت : نیروگاه برق خلیج‌فارس با انجام بازدیدهای ۶ هزار ساعته و تعمیرات دوره‌ای سه واحد از نیروگاه طی ۹ ماهه امسال با نظارت تیم فنی و مهندسی و با همراهی و همکاری امور بهره‌برداری ، میزان قابل توجهی انرژی برق تولید و به شبکه سراسری تحویل داده است.

عامری سیاهوئی با اشاره به اینکه نیروگاه گازی خلیج‌فارس نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق هرمزگان دارد ، بیان کرد : باتوجه به نیاز شبکه انرژی کشور در پیک تابستان، توانستیم در ۹ ماه سال‌جاری با تولید انرژی پایدار نقش مهم و موثر خود را در پایداری شبکه سراسری برق کشور به نحو مطلوب ایفا کنیم.

وی با اشاره به آمار عملکرد قابل قبول شرکت‌های بالادستی در سال ۱۴٠۲ و استفاده نیروگاه‌های داخل از توان شرکت‌های دانش بنیان در بالاترین سطح ، ادامه داد : سفارش ساخت و تامین قطعات مورد نیاز در نیروگاه‌ها را به شرکت‌های دانش بنیان و فناوری داخلی ارائه کردیم و آن‌ها که تا پیش از این در زمینه ساخت قطعات ورود نکرده بودند توانستند ظرف مدت کوتاهی نیازهای صنعت برق را در این حوزه تا حدود زیادی تامین کرده و ما را از خرید بخشی عظیمی از نیازهای خود از خارج کشور بی‌نیاز کنند.

مدیرعامل نیروگاه برق خلیج‌فارس اضافه کرد : به عنوان مثال بعد از تحریم‌های ظالمانه دشمن، با پیگیری شرکت‌های بالادستی و به‌دنبال رایزنی با شرکت‌های دانش بنیان موفق به جلوگیری خروج ارز از کشور شدیم و توانستیم پروژه ساخت تعداد قابل توجهی قطعه و کارنوآورانه که تکنولوژی آن تا پیش از این فقط در اختیار کشورهای غربی بود، به همت نیروهای متخصص ایرانی، داخلی سازی کنیم.

پایان خبر /