ارزیاب ارشد مرکز تعالی سازمانی گفت : شرکت فولاد هرمزگان یکی از شرکت‌های سطح تندیس فرایند جایزه است که به صورت حرفه‌ای و صادقانه همه موارد در خواست شده از سوی ارزیابان را ارائه کردند و به سوالات پاسخ دادند.

به گزارش صبح دریانیوز ، محمد حیدری بهبهانی در اختتامیه ارزیابی تعالی سازمانی شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد : فرایند ارزیابی بیست و یکمین جایزه ملی تعالی سازمانی را در فولاد هرمزگان انجام دادیم. این فرایند هر سال با حضور شرکت‌های مختلف تولیدی، خدماتی و آموزشی در سطح کشور بر اساس الگوی ملی تعالی سازمانی از بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد ؛ جلسات ارزیابی برای به منظور بیان نکات کلی و برداشت ارزیاب‌ها از فرایندهای سازمان برگزار می‌شود. در این فرایند، شرکت‌ها به صورت داوطلبانه در این فرایند حاضر می‌شوند و خود را از جنبه‌های گوناگون و معیارهای مختلف مدل، محک می‌زنند.

حیدری بهبهانی افزود : برخی ارزیابی‌ها به صورت خاص در ذهن ارزیاب‌ها به دلیل شرایطی که سازمان ارزیابی‌شونده دارد، باقی می‌ماند. شرکت فولاد هرمزگان یکی از شرکت‌های سطح تندیس فرایند جایزه است و سابقه خوب و درخشانی در حضور در فرایند ارزیابی تعالی سازمانی داشت. خوشبختانه فولاد هرمزگان طی این چند روز توسط تیمی از ارزیابان جایزه به خوبی مورد ارزیابی قرار گرفت. مدیران این شرکت به صورت حرفه‌ای و صادقانه همه موارد را ارائه کردند، مستندات را در اختیار تیم ارزیاب قرار داده و به سوالات پاسخ دادند. از دیگر موارد می‌توان به برخورد حرفه‌ای همراه با متانت کارکان این شرکت اشاره کرد که جزو ویژگی‌های برجسته فرهنگ سازمانی بوده است.

وی با اشاره به نقاط قوت فولاد هرمزگان، خاطرنشان کرد: از نقاط برجسته این شرکت می‌توان به سختکوشی و توان بالای تخصصی کارکنان اشاره کرد که منجر به دستاوردها و افتخارات متعددی حوزه تولید فولاد در سطح کشور و صادرات محصولات به بازارهای بین‌المللی علی‌رغم همه چالش‌های موجود شده است. همچنین مدیران فولاد هرمزگان از موارد مطرح شده در زمینه‌های قابل بهبود استقبال کردند.

ارزیاب ارشد تعالی سازمانی در خصوص موارد مورد ارزیابی در جایزه ملی تعالی سازمانی تصریح کرد : رهبری الهام‌بخش و آینده‌نگر، مشتری‌مداری و ارزش‌آفرینی، نگرش سیستمی، مدیریت با چابکی، دلبستگی کارکنان، یادگیری، بهبود و نوآوری، توسعه شراکت‌ها، توسعه قابلیت‌های سازمانی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نتایج برجسته پایدار از جمله موارد مورد ارزیابی در فرایند جایزه ملی تعالی سازمانی بودند که در شرکت فولاد هرمزگان نیز این موارد به دقت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محمد حیدری بهبهانی ادامه داد : فرایند بیست و یکمین جایزه تعالی سازمانی در مراحل میانی خود قرار دارد. با اتمام فرایند ارزیابی، مسیر تعالی سازمانی پایان نمی‌یابد و فرایند همچنان ادامه خواهد یافت. نتایج این فرایند پس از جمع‌بندی و صحه‌گذاری توسط کمیته علمی جایزه به همراه گزارش بازخورد و امتیازات در اختیار سازمان قرار می‌گیرد که در ادامه مسیر تعالی از آن استفاده کند. در نهایت پیش از برگزاری بیست و یکمین همایش، نتایج به استحضار همه سازمان‌های شرکت‌کننده در جایزه ملی تعالی سازمانی خواهد رسید و سطح شرکت‌ها برای دریافت جایزه مشخص خواهد شد. امیدوار هستیم این فرایند و نتایج آن به مجموعه برای پیشرفت بیشتر در مسیر تعالی سازمانی کمک کند.

حیدری بهبهانی در پایان از مدیرعامل ، همه معاونان و مدیران ، کارکنان و تیم پیمانکاری که در شرکت حاضر است ، به دلیل تمامی تلاش‌ها برای تولید و ارتقای جایگاه این شرکت در سطح کشور تقدیر و تشکر کرد.

پایان خبر /