مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان با حضور احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، رئیس و اعضای شورای اسلامی و آتش‌نشانان شهرداری بندرعباس در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار در این آیین از آتش‌نشان نمونه تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ،  شهردار بندرعباس با توصیف آتش‌نشانان به‌عنوان نجات‌دهنده و منجی مردم و گرامیداشت هفتم مهرماه روز آتش نشان گفت: روز ۷ مهرماه در تقویم کشور برای تقدیر از رشادت‌های آتش‌نشانان به‌عنوان روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گذاری شده است و نام شما را می توان نجات دهنده و ناجی مردم گذاشت زیرا مشکلات مردم را با جان و دل حل می کنید.

مهدی نوبانی، افزود : آمادگی جسمانی افرادی که بعنوان آتش نشان استخدام می شوند از اهمیت زیادی برخوردار است که باید به صورت ویژه ای پیگیری شود و باید از قهرمانان و ورزشکاران در این زمینه استفاده شود.

نوبانی ، عنوان کرد : آتش‌نشانی یکی از شغل‌های سخت و زیان‌آوری است، در هر حریق ممکن است آتش‌نشان به محل حادثه برود و جانش را از دست دهد و یا اینکه دچار آسیب شود،به‌هرحال سختی این کار بسیار بالا است و شغل پراسترسی است.

وی ، بیان داشت: امروزه شاهد حضور خیرین در عرصه های مختلف اجتماعی از قبیل مدرسه و مسجد سازی هستیم و توجه خیرین به موضوع آتش نشانی و خریداری تجهیزات این سازمان می تواند باعث ارائه خدمات بهینه تر به شهروندان باشیم.

شهردار بندرعباس ، ادامه داد : باید فرهنگ ترویج تشویق خیرین به بحث خدمات اجتماعی و خرید لوازم آتش نشانی در جامعه نهادینه شود و رسانه ها و صدا و سیما می توانند در این زمینه کمک بسیاری کنند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی شهر در این مراسم بیان داشت: شهر بندرعباس با قابلیت کلان‌شهر،هر چه رو به گسترش می‌رود امکانات آن با افزایش جمعیت و مسکن با توجه به مطالبات مردم افزایش می‌یابد که این امر باعث سختی وظیفه آتش‌نشانان می‌شود.

احمد مرادی با اشاره به اینکه شهرک پیامبر اعظم دارای ۳۳ هزار واحد با جمعیت حدود ۱۵۰ هزارنفری، گفت: شهر بندرعباس نیازمند حمایت و پشتیبانی بسیاری است، جمعیت رو به افزایش آن با امکانات موجود همخوانی ندارد و باید برای آینده شهر نگران باشیم.

مرادی افزود : عدم امکانات لازم با توجه به ساختمان‌های بلند مرتبه در این شهرک، اگر غفلتی از سوی یکی ساکنان رخ داد و حوادثی اتفاق بیافتد، نگاه‌ها به آتش‌نشان می‌رود که باید فراتر از ایمنی و امکانات آنجا خدمات دهند و جان ساکنان را نجات دهند.

وی، مطرح کرد: این قشر ایثارگر بارها حس انسان دوستانه خود را ثابت کردند که با عدم امکانات موجود، دل به خطر زدند و حتی جانشان را در این راه از دست دادند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نگاه ویژه‌ به آتش‌نشانی گفت: به‌عنوان مسئول نگاه ویژه‌ای به موضوع آتش‌نشانان دارم ،برنامه‌هایی هم برای آن‌ها دارم و پیگیری می‌کنم که مسئولان هم موارد لازم را لحاظ کنند.

مرادی ، ادامه داد : از شهردار و اعضای شورا می‌خواهم هرآن چیزی که در توان دارند برای ارتقاء سازمان آتش‌نشانی ،به‌ویژه به‌روزرسانی تجهیزات و خودروها و دانش‌ تخصصی این حرفه به کار ببرند و اعتبارهای لازم را برای این مجموعه داشته باشند.

وی یادی از شهدای آتش‌نشان کرد که درراه امنیت و آرامش مردم جان دادند و افزود: بازهم می‌گویم که همیشه قدردان آتش‌نشانان هستیم که برای نجات حادثه‌دیدگان از تمام توان خود بهره می‌برند و تلاش می‌کنند تا به هم‌وطنان خود در شرایط سخت کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این مراسم گفت: صیانت کارکنان جز وظایف ذاتی اعضا و شورا است و در دوره ششم شورا نگاه ویژه‌ای به بودجه آتش‌نشانی شده است که تجهیزات و موردنیاز کارکنان تهیه شود و شهردار نگاه ویژه در این موضوع داشته باشد.

فاطمه جراره، افزود: با توجه به خدمات گسترده در حیطه سازمان آتش‌نشانی پیگیرارائه تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات هستیم.

جراره ، بیان داشت : خیران به کمک آتش‌نشانی و شهرداری بیایند نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس نیز با اشاره به اینکه ۲۵۴ نفر آتش‌نشان در ایستگاه‌های مختلف شهر فعالیت دارند ، گفت: ۹۵ درصد آتش‌نشانان بومی هستند و در حال حاضر نفر ۱۴ برای ایستگاه ۱۱ از طریق آزمون جذب شدند.

آتش پاد دوم محمدامین لیاقت ، اضافه کرد : هر نوع هزینه در زمینه ایمن سازی و سلامت کارکنان، سرمایه گذاری و سودآوری برای حفظ منابع ملی است.

لیاقت ، عنوان کرد : وظیفه آتش نشانی فقط مقابله با آتش و حوادث نیست، بلکه ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان از رسالتهای مهم این مجموعه است.

وی افزود: رعایت اصول پیشگیری، از مهمترین عواملی است که می تواند از تلفات جانی در حریق جلوگیری و به حداقل برساند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: همه ما می دانیم فقر آگاهی مردم نسبت به مباحث ایمنی موجب افزایش تلفات می شود و ما با برگزاری دوره های آتش نشان داوطلب، بازدید از اماکن پرخطر، افزایش ایمنی در ساختمانهای جدید احداث، برگزاری آموزش اطفاء حریق برای شهروندان در ادارات و مدارس جهت ارتقاء این فرهنگ تلاش می کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه با تکیه بر دانش، تخصص و تعهد همکاران مجموعه افتخارات زیادی نصیب این سازمان شده است، بیان داشت: تنها مدرسه غواصی آتش نشانان که از سوی سازمان شهرداریها به عنوان مرکز آموزش غواصی آتش نشانان کشور تعیین شده است و پانزدهمین نقطه جهان و اولین شهر در کشور هستیم که بازی مقابله با بحران را برای کودکان برگزار می کنیم و همچنین اولین شهر در کشور که استخدام آتش نشانان با برگزاری آزمون آمادگی جسمانی صورت گرفته است.

لیاقت در پایان گفت: برای ارائه خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم نیازمند یاری و حمایت می باشیم و از مسئولین خواهشمندیم که نگاه ویژه ای به سازمان آتش نشانی داشته باشند که بتوانیم کمبود امکانات را جبران کنیم.

گفتنی است، در این مراسم آتش‌نشان نمونه “نوری باژیان” معرفی و تجلیل شد و آتش‌نشانان نیز ترفیع درجه گرفتند.

انتهای پیام