مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از آغاز برنامه ریزی برای کاهش آسیب های پسا زلزله در غرب هرمزگان و دیگر مناطق آسیب دیده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اسمعیل جهانگیری ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی به زلزله زدگان غرب هرمزگان به ویژه روستای سایه خوش گفت : زلزله اتفاقی ناگهانی و شوک آور است که اثرات روحی و روانی آن در مردم منطقه زلزله زده و به ویژه کودکان و خانواده ها بسیار عمیق و مخرب است.

جهانگیری ، افزود : یکی از وظایف دستگاه های فرهنگی استان در چنین مواردی تولید برنامه های متناسب با این واقعه و حضور در روستاها و مناطق زلزله زده و کاهش آسیب های آن و تقویت روحیه مردم برای بازگشت به زندگی عادی است.

وی ادامه داد : به همین منظور در ساعات پس از زلزله تیمی از مدیران و کارشناسان تخصصی این اداره کل به همراه جمعی از عکاسان مطرح استان و تیم های مستند نگاری در منطقه حضور یافته و به ارزیابی آسیب های ناشی از زلزله پرداختند و خروجی آن در حال تجزیه و تحلیل برای تولید برنامه مناسب با همکاری هنرمندان در رشته های مختلف است.

جهانگیری ، عنوان کرد : در بررسی های اولیه بیشترین آسیب به کودکان و سپس زنان است و هماهنگی های لازم با سایر ادارات مرتبط در استان در حال انجام است که بصورت مشترک محتوای لازم تولید و به زودی در مناطق زلزله زده اجرا می شود.

وی عنوان کرد : در این راستا شهرستان های بندرخمیر و بندرلنگه به دلیل نزدیکی به منطقه زلزله زده محوریت اجرای برنامه ها و هماهنگی های لازم را بر عهده دارند و نقش هنرمندان در این دو شهرستان برجسته تر می باشد هر چند که سایر شهرستان ها به ویژه میناب نیز به دلیل تجربه کافی در اجرای میدانی و همچنین هنرمندان بندرعباس نقش ویژه ای دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان از استقبال هنرمندان در جهت مشارکت در تولید برنامه های فرهنگی و هنری برای مناطق زلزله زده تقدیر و تشکر کرد و گفت : طی روز گذشته تاکنون بسیاری از هنرمندان در جهت مشارکت در فعالیت ها و برنامه های مرتبط با مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام