رییس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس ضمن تشریح برنامه‌های اعتکاف شهرستان بندرعباس اظهار کرد : تاکنون ۱۱۲ مسجد جهت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند که با بررسی و نظارت ستاد اعتکاف شهرستان ، با توجه به اینکه تعداد زیادی از مساجد زیرساخت مناسبی مانند تعداد سرویس بهداشتی ، حمام و… جهت برگزاری اعتکاف نداشتند و مخاطبشان یک قشر مشترک بود ، ستاد اعتکاف شهرستان تصمیم گرفت مساجد با مخاطب مشترک را طی یک اطلاع‌رسانی ادغام کنند که هم عملیات مشترک در این مساجد انجام شود هم خدمات‌رسانی به بهترین شکل و آسان‌ترین روش اتفاق بیفتد.

به گزارش صبح دریانیوز ، حجت‌الاسلام محمدامین سعیدی‌مهر افزود : با این تفاسیر ، تعداد مساجد ادغام‌شده به ۴۲ مسجد شامل ۲۲ مسجد برای بانوان و ۱۸ مسجد برای برادران و دو مسجد برای خواهران و فرزندانشان معرفی شده است.

حجت‌الاسلام سعیدی‌مهر ادامه داد : از ۱۱۲ مسجدی که تا امروز اعلام آمادکی کردند ۲۰ مسجد برای نوجوانان و جوانان اختصاص داده شده است.

وی گفت : طی بررسی‌های لازم و اعلام ثبت‌نامی‌ها و همچنین ظرفیت مساجد، تاکنون بیش از ۶ هزار نفر آماده برگزاری اعتکاف هستند، البته با بررسی‌های انجام‌شده طی روزهای آینده، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف سال جاری شرکت کنند.

رییس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس بیان داشت : اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرعباس به عنوان مسئول ستاد اعتکاف در شهرستان، طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مقرر شده در این مساجد از اساتید، مداحان، قاریان و مشاوران جهت بصیرت‌افزایی و دانش‌افزایی معتکفین مخصوصاً جوانان و نوجوانان استفاده کند.

حجت‌الاسلام محمدامین سعیدی‌مهر گفت : مبلغ ثبت‌نام برای معتکفین به‌صورت یکپارچه ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده که برخی مساجد باتوجه به کمک‌های خیرینی که با آنها ارتباط دارند مبالغ ثبت‌نام را به ۱۰۰ هزار تومان کاهش داده و برخی مساجد نیز بصورت رایگان ثبت‌نام انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام سعیدی‌مهر اظهار کرد : درصددیم با استفاده از بروشور، فلش، ویدئو پروژکتور و بسته‌های آموزشی و فرهنگی، برنامه‌های نشاط‌آوری در مساجد برگزار کنیم و در نهایت برای همه اعتکاف‌اولی‌ها، هدایا و جوایزی در نظر بگیریم.

وی همچنین گفت : جشن‌ها، مسابقات قرآنی، مشاوره خانواده جوانان، مداحی و محفل انس با قرآن از برنامه‌های اصلی مساجد جهت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، جهاد تبیین، انتخابات، دشمن‌شناسی و… است.

رییس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس اضافه کرد : در این مراسم معنوی اعتکاف، به حمایت‌های فرماندار، رؤسای دستگاه‌ها، جهاد کشاورزی، صداوسیما، صنایع و… جهت پوشش این برنامه به شدت نیازمندیم و امیدواریم همکاری لازم را با ستاد اعتکاف شهرستان داشته باشند.

حجت‌الاسلام سعیدی‌مهر در ادامه افزود : در این مراسم، از اساتید، سخنرانان، مداحان و مشاوران بومی جهت پوشش این برنامه‌ها بهره خواهیم برد، چراکه هدف و سیاست اصلی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرعباس، بر حمایت، توانمندسازی و دانش‌افزایی نیروهای بومی است.

وی بیان داشت : حضور بیش از ۶۰ درصدی نوجوانان و جوانان در مراسم معنوی اعتکاف؛ می‌تواند بستر مناسبی را در جهت بصیرت‌افزایی، انقلابی‌گری و هدایتگری در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، حضور چشمگیر در انتخابات پیش‌رو، مراسمات دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند جمهوری اسلامی را فراهم کرد.

رییس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس در پایان از خیرین خواست کمک‌های نقدی خود را جهت پوشش این مراسم ، به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۲۰۶۳۰۹۶۲۶ محمدامین سعیدی‌مهر رئیس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس واریز کنند.

پایان خبر /