استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ساختار مدیریت بحران باید 24 ساعته و دائمی باشد ، گفت : مدیریت بحران نیازمند تجهیزات و شیوه‌های نوین است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در همایش رویداد ملی مدیریت بحران اظهار داشت : هرمزگان در حوادث اخیر طبیعی اعم از سیل و زلزله تنها شاهد جان باختن ۶ نفر بوده که با توجه به بزرگی حوادث نظیر زلزله‌های مهیب در غرب استان، الحمدالله عدد پایینی محسوب می‌شود.

وی افزود: این مسئله نشان دهنده زحمات ۴۴ ساله انقلاب در حوزه عمران و آبادانی روستاها و بازسازی مناطق محروم است، در نمونه‌های مشابه حوادث اخیر قبل و بعد از انقلاب شاهد حجم بالای جان باختگان و خسارات به منازل مسکونی بودیم که خوشبختانه با توجه انقلاب به روستاها حجم جان باختگان در حوادث اخیر کم است.

استاندار هرمزگان گفت: یکی از الزامات مورد نیاز در حوزه مدیریت بحران تجهیزات مورد نیاز است، سگ‌های زنده یاب می‌توانند کمک باشند اما خدمات آنها کوتاه است و نمی‌توان ۲۴ ساعته در طول مدت بحران از آنها استفاده کرد، در حوزه بحران نیازمند ساختاری ۲۴ ساعته هستیم که بتوان امدادرسانی مداوم را برنامه ریزی کرد.

وی تصریح کرد: در هنگام حوادث نیازمند سنسورهای حرارتی و حتی بحث پهبادها هستیم و با توجه به دانشی که ما در حوزه نظامی و دفاعی داریم باید از این دانش برای کمک به مدیریت بحران و ساخت تجهیزات مورد نیاز استفاده شود.

دوستی گفت: تجهیزات بحران موجود در استان علاوه بر اینکه هنگام وقوع بحران کاربرد دارند ما سعی کردیم برای پیشگیری از بحران نیز از آنها استفاده کنیم که در برخی موارد برای اصلاح برخی اشکالات از آنها استفاده شده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که استان هرمزگان پیش از وقوع بلایای طبیعی انجام داد، بیمه منازل روستایی در سال ۱۴۰۰ بود که کمک بسیار خوبی برای منازلی که در حوادث پس از آن آسیب دیدند بود، این نوع بیمه باید در کشور به الگویی همه‌گیر تبدیل شود چرا که در هنگام حوادث می‌تواند موثر و کمک کننده باشد.

استاندار هرمزگان تامین امنیت در هنگام بروز حوادث نظیر سیل و زلزله در ایران اسلامی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر که اخبار حوادث در سایر مناطق را دنبال می‌کنیم متوجه میشیم تامین امنیت توسط نیروی انتظامی پس از حوادث تا چه میزان خوب صورت می‌گیرد، نیروی انتظامی در هنگام بلایای طبیعی با تامین امنیت ۲۴ ساعته حافظ جان، مال و ناموس افرادی است که دچار حادثه شده اند و این مسئله قابل تقدیر است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با استفاده از تجهیزات نوین شیوه های مدیریت نوین، پیشگیری از بحران بتوان کشور را در جایگاه مناسبی در عرصه مدیریت بحران قرار گیرد. گفتنی است استاندار هرمزگان از غرفه استان هرمزگان در رویداد ملی مدیریت بحران نیز بازدید کرد.


انتهای خبر