مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ارتقای سفرهای دریایی با جهش در نوسازی شناورهای مسافری خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، حسین عباس‌نژاد در حاشیه بازدید اعضای ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ استان از مراکز مجاز گردشگری و بنادر مسافری و گردشگری قشم اظهار کرد : این بازدید با هدف بررسی از وضعیت کمبودها و نیازهای فنی و ایمنی انجام شده است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه هر ساله با معتدل و خنک شدن آب و هوای استان هرمزگان ، به ویژه از ایام تعطیلات دهه فجر ، شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگرانی از سراسر کشور به استان هستیم ، گفت : در راستای ارتقای سفرهای دریایی و افزایش رضایت‌مندی مردم، ما مسوولان ستاد نیز باید پاسخگوی نحوه خدمات رسانی و مسول فنی و ایمنی شناورها باشیم.

وی با اشاره به جابه‌جایی نزدیک به ۷۰۰ هزار مسافر در قشم و بهره‌مندی بیش از ۲۵۳ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی در ایام تعطیلات دهه فجر ، یادآور شد : در راستای ارتقای سفرهای دریایی و افزایش رضایت‌مندی مردم، کمبودها و نیازهای فنی و ایمنی شناورها جمع‌آوری و اقدامات لازم طی دو هفته آینده انجام خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در همین رابطه به آماده‌سازی پنج فروند شناور گردشگری در قشم و بنادر غرب استان ، اشاره کرد و افزود : به زودی سه فروند دیگر به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

حسین عباس‌نژاد با بیان اینکه از مهرماه سال جاری به صورت ویژه تمامی شناورهای مسافری درحال رفت و آمد به بنادر تابعه از نظر فنی و ایمنی کنترل و بازرسی شده است ، خاطرنشان کرد : با جهش در نوسازی شناورهای مسافری از رده خارج شده، تعدادی از این شناورها وارد چرخه فعالیت‌های دریایی شده که امیدواریم تا دو هفته آینده مشکلات و کمبودهای موجود مرتفع شود.

به گفته عباس‌نژاد ، در حال حاضر ۱۱۵ شناور با ظرفیت پنج هزار و ۶۲۸ مسافر و ۲ هزار و ۴۶۰ خودرو لندینگ‌کرافت طی هر بار سفر ، جابه‌جایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.

پایان خبر /