معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان ، زمان فصل صید میگو در آب‌های استان را از هشتم مهرماه جاری اعلام کرد و گفت : صیدگاه میگو از منطقه کوهستک سیریک تا منطقه درگهان در قشم است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد جوانمرد گفت : برآوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان نویدبخش رشد صید میگو در هرمزگان و در فصل صید میگو امسال (سال ۱۴۰۲) است.

جوانمرد با بیان اینکه براساس برآوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان پیش بینی می‌شود میزان صید امسال افزون‌بر یکهزار و ۵۰ تُن است ، گفت : از این میزان براساس پیش بینی‌های اعلام شده حدود ۶۰۰ تُن میگو درشت و افزون‌بر ۴۵۰ تُن میگو ریز را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فصل صید میگو بنا بر تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات و با حضور روسای شیلات شهرستان‌ها، نمایندگان پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان ، اتحادیه تعاونی‌های صیادی و فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان انجام شده است ، تصریح کرد : حدود ۲۰۰ فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر صیاد در فصل صید میگو امسال مشارکت دارند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به نقش مهم صید و صیادی اصولی و استفاده از ادوات صیدمجاز در حفظ دخایر آبزیان بیان کرد : برنامه‌ریزی برای حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صید شناورها، جلوگیری از صید شناورها در شب و خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگو امسال است.

محمد جوانمرد اظهار کرد : در فصل صید میگو تنها شناورهای کلاس لنج صیادی میگو گیر مجاز به فعالیت صید میگو هستند؛ البته شاهد حضور تعدادی از شناورهای کلاس قایق به عنوان شناوهای جمع‌آوری کننده صید میگو در این فصل در کنار شناورهای لنج خواهیم بود.

پایان خبر /