قائم مقام کمیته امداد استان هرمزگان گفت : به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ، 43 نیروگاه خورشیدی خانگی 5 کیلو واتی ویژه مددجویان کمیته امداد در جزیره هرمز افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، آیین افتتاح نیروگاه های خورشیدی به مناسبت هفته دولت در جزیره هرمز با حضور فرماندار شهرستان بندرعباس ، قائم مقام کمیته امداد استان هرمزگان و سایر مسئولین در شهرک ولایت این جزیره برگزار گردید.

حسن زامیران قائم مقام کمیته امداد استان هرمزگان در این آیین گفت : رویکرد کمیته امداد از راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی، توانمند سازی، خوداتکایی و کسب درآمد پایدار برای خانواده های نیازمند تحت حمایت این نهاد است که در همین راستا به مناسبت هفته دولت، تعداد ۴۳ واحد نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ کیلو واتی ویژه مددجویان این نهاد در جزیره هرمز افتتاح و بهره برداری رسید.

زامیران افزود : هزینه احداث این تعداد نیروگاه خورشیدی بالغ بر پنج میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان شده است که از اعتبارات کمیته امداد و تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی جزیره هرمز به مددجویان تامین گردیده است.

وی اظهار داشت : کمیته امداد استان هرمزگان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۷۲ واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی برای خانواده‌های نیازمند در سراسر استان هرمزگان احداث و راه‌اندازی نموده است.

محمد مرودی ، فرماندار شهرستان بندرعباس نیز در آیین گفت : راه اندازی نیروگاه های خورشیدی موجب توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و هم کمک به افزایش میزان بهره‌وری از انرژی پاک و تجدیدپذیر در کشور خواهد شد.

پایان خبر /