مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر روستای فاریاب دهستان ایسین بندرعباس ، از راه اندازی موکب شهدای ایسین به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد دهستان ایسین و با همکاری پایگاه های بسیج در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اسماعیل درفش اظهار کرد : با نامه نگاری صورت گرفته از سوی ستاد عتبات عالیات بندرعباس به عتبات عالیات خوزستان، زمین برای برپایی موکب در مرز شلمچه جانمایی شده است.

وی افزود : هم اکنون اقلام مورد نیاز برای برپایی موکب مهیا شده است و پنجشنبه ۲۶ مرداد این محموله بارگیری و از بندرعباس به سمت مرز شلمچه ارسال خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر روستای فاریاب دهستان ایسین شهرستان بندرعباس ادامه داد : موکب شهدای ایسین در کنار ستاد مرکزی استان هرمزگان برپا می شود.

درفش گفت : این موکب روزانه با بیش از سه هزار بطری آب معدنی و سه هزار آبمیوه و کیک از زائرین اربعین حسینی پذیرایی می کند.

وی افزود : توزیع روزانه ۳۰۰ تا۵۰۰ بسته فرهنگی شامل چفیه، سربند، مهر و تسبیح، جا مهری، کتاب زیارت اربعین، کتاب ادب حسینی و پیکسل اربعینی ویژه بزرگسال از دیگر خدمات این موکب است.

این فعال فرهنگی اجتماعی از تهیه و توزیع پکیج بهداشتی و فرهنگی کودکانه اربعین به عنوان بخش دیگری از خدمات موکب شهدای ایسین نام برد و اضافه کرد : اقلام این پکیج شامل کتاب رنگ آمیزی خشتی کوچک، بازی منچ با ۴ مهره و ۱ تاس، پیکسل سوزنی اربعین، تسبیح ۱۰۱ دانه، مهر نماز قطر ۴.۵ سانت، آبنبات چوبی، بادکنک آب بازی، مسواک تاشو مسافرتی، ماسک بهداشتی، خمیر دندان مسافرتی، عینک آفتابی کودکانه، لیوان آبخوری، صابون مسافرتی، دستمال کاغذی جیبی و شانه است.

درفش با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از فعالان فرهنگی مساجد به عنوان خادم در این موکب خدمت خواهند کرد ، افزود : از هر کانون پنج نفر برادر و پنج نفر خواهر برای ارائه خدمت به زوار اربعین در موکب شهدای ایسین اعزام خواهند شد.

وی اظهار کرد : موکب شهدای شلمچه در ایام پیاده روی اربعین به مدت ۲۰ روز برای ارائه خدمات به ویژه در حوزه فرهنگی در مرز شلمچه میزبان زائران خواهد بود.

پایان خبر /