رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه از راه اندازی 7 ایستگاه سلامت نوروزی و 4 پایگاه امداد نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمود حسین پور در تشریح عملکرد ۱۱ ماه اورژانس ۱۱۵ استان گفت: طی ۱۱ ماه گدشته ۳۶۹ هزار تماس با مراکز پبام اورژانس برقرار شده است که از این تعداد ۵۳ هزار و پانصد و شصت تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است و ۵۳ هزار و سیصد و سی پنج نفر مصدوم و بیمار در ماموریت های انجام شده خدمات درمانی پیش بیمارستانی دریافت و یا به مراکز درمانی منتقل شده اند.

انتقال بیش از ۶۴۶ مصدوم و بیمار از جزایر قشم و هرمز به وسیله شناورهای آمبولانس دریایی، امدادرسانی به ۱۱۳ بیمار و مصدوم بوسیله بالگرد اورژانس هوایی، امدادرسانی به ۱۸۷۱ مصدوم در بیش از ۴۹۰ حادثه ویژه، اعم از حوادث ترافیکی پر تلفات سیل زلزله طوفا، انجام ۲۰ احیا قلبی و ریوی موفق و ۱۵ زایمان در آمبولانس، اعزام ۶ تیم عملیاتی به مرز شلمجه جهت ارائه خدمات به زایرین حسینی، پوشش امدادی مراسمات مذهبی و ملی در طول سال، از دیگر اقدامات انجام شده در ۱۱ ماه گذشته توسط اورژانس ۱۱۵ استان هرمزگان می باشد.

حسین پور در ادامه افزود: اورژانس ۱۱۵ هرمزگان با دارا بودن ۹۱ پایگاه زمینی دو پایگاه اورژانس دریایی و یک پایگاه اورژانس هوایی و بیش از ۶۰۰ نفر کارشناس خبره، مانند سنوات گذشته در ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۲ آماده ارائه خدمات به مردم شریف استان و گردشگران گرامی می باشد. طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت. در مدت طرح تمام پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در آماده باش کامل خواهند بود.

وی در ادامه افزود: در نظر است ۴ پایگاه موقت نوروزی(دو پایگاه آمبولانسی و دو پایگاه موتوری) و همچنین ۷ ایستگاه سلامت در شهرهای بندرعباس، قشم، بندرپل، لافت، حاجی آباد و پارسیان در ایام نوروز برای ارائه خدمات بهینه پیش بیمارستانی در سریعتربن زمان ممکن به مددجویان راه اندازگردد.

انتهای خبر /