مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان،رئیس شیلات شهرستان قشم از روند مونتاژو نصب قفس های بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در قفس در قشم و همچنین بندر صیادی صلخ در راستای پیگیری مسائل و مشکلات این بندر صیادی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، عبدالرسول دریایی در حاشیه بازدید از بندر صیادی صلخ با اشاره به ظرفیت های خوب صید و صیادی در بندر صیادی صلخ گفت: خوشبختانه مدیریت بهره بردار این بندر صیادی عملکرد خوبی داشته است که امید است با توجه به پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته شاهد ارتقای بیش از پیش این بندر صیادی باشیم.

وی افزود: بندر صیادی صلخ با بیش از ۱۳۰ شناور صیادی و بالغ بر هزار نفر صیاد سهم بسزایی از صید و صیادی استان هرمزگان و کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان در بازدید از ظرفیت های شیلاتی شهرستان قشم از مراحل و روند مونتاژو نصب قفس های  بزرگترین مزرعه ماهی در قفس بازدید کرد و گفت: با بهره برداری از این مزرعه طی چند ماه آینده ضمن  تولید ۵۰۰۰ تن ماهی با کیفیت بسیار مناسب و افزایش قابل توجه سهم آبزی پروری استان هرمزگان، برای بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

دریایی ضمن بررسی موانع تولید این مزرعه،پیشنهادات و برنامه هایی جهت تسریع و رفع موانع تولید آن داد و تصریح کرد: جهت تولید پایدار می بایست کلیه حلقه های تولید در این مزرعه ایجاد شود وی افزود علاوه براین مزرعه مراحل ساخت و بهره برداری مراکز نرسری و عمل آوری نیز در اسرع وقت صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره آبزی پروری به ویژه تکثیر و پرورش ماهی، میگو و جلبک در این شهرستان در حال انجام است  گفت: خوشبختانه به خوبی پویایی فعالیت های شیلاتی هم در حوزه صید و هم در آبزی پروری در این شهرستان در مسیر توسعه قابل مشاهده است.

گفتنی است همچنین در این سفر از اسکله صیادی دوحه قشم بازدید و مسائل و مشکلات جامعه صیادی این اسکله صیادی را بررسی و راهکار های لازم از سوی مدیرکل شیلات هرمزگان برای رفع موانع تولید ارائه گردید.