مدیر کل شیلات هرمزگان از بررسی وضعیت برق رسانی مزارع پرورش میگوی استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، رئیس گروه توسعه میگو شیلات هرمزگان ، رئیس اداره شیلات بندرعباس ، بهره برداران این مزارع در استانداری هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در این جلسه با اشاره به اهمیت برق رسانی به مزارع پرورش میگو گفت : سهولت در تولید ، افزایش راندمان تولید ، کاهش هزینه های تولید و … از جمله مزایای برق دار شدن مزارع پرورش میگو است.

عادل شهرزاد گفت : هرمزگان از ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو با ظرفیت تولید بیش از ۱۴ هزار میلیون قطعه بچه میگو برخوردار است که تاکنون ۱۱ هزار هکتار از مزارع پرورش میگو به بهره‌برداری رسیده است که با برق دار کردن مزارع پروش میگو شاهد جهش در تولید این مزارع خواهیم بود.

شهرزاد افزود : پرورش میگو و همچنین برق رسانی به مزارع پرورش میگو جزو طرح‌های پیشران و تحول‌آفرین است که اعتبارات بسیار مناسبی با پیگیری استاندار محترم در سفررئیس محترم جمهور به این استان مصوب وتخصیص داده شده است و بایستی این طرح‌ها آماده و در سفر آینده رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به تلاش های انجام شده شاهد بهره برداری از شش مجتمع پرورش میگو برق رسانی شده طی سفر رئیس جمهور محترم خواهیم بود گفت:برای تعداد دیگری از سایت‌های پرورش میگوی استان نیز اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است که اداره کل شیلات بایست با همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم بعمل آورد.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه حمایت های خوبی از سوی استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران در برق رسانی به مزارع پرورش میگو شده است تصریح کرد: خوشبختانه مصوبات خوب و پربرکتی نیز در این زمینه، سفرهای ریاست محترم جمهوری به استان هرمزگان به همراه داشته است.

مسعود بارانی با اشاره به اینکه برق رسانی به مزرعه پرورش میگو نقش بسزایی در ارتقای راندمان تولید در مزارع میگو هم از جهت کیفی و هم کمی دارد تصریح کرد: بی شک برق رسانی بخش قابل توجه ای از دغدغه های تولیدکنندگان میگوی پرورشی و بهره بردارن مزارع پرورش میگو را مرتفع ساخته است.

وی تصریح کرد : حذف سوخت های فسیلی، افزایش تولید وامکان استفاده از سیستم های هوادهی و غذا پاش در استخرهای پرورشی ،ارتقای بهداشت و رفاه کارکنان مزارع پرورشی میگو و … از مهمترین مزایای برق دار شدن سایت های پرورش میگو است.

مدیر کل شیلات هرمزگان در پایان ضمن تشکر از همکاری و حمایت استانداری،سازمان شیلات ایران و دیگردستگاه های اجرایی،تلاش های مجموعه هرمزگان را برای حل و رفع موانع تولید در حوزه آبزی پروری را شایسته تقدیر خواند و گفت : امید داریم بتوانیم با تعامل و همکاری موجود شاهد رشد و توسعه همه جانبه در فعالیت های شیلاتی باشیم.

گفتنی است ، در این نشست حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

پایان خبر /