با حضور کاظمی پور معاون وزیر ورزش و جوانان ، مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی ، مظفر خادمی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، جعفری مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، مشاور وزیر آموزش و پرورش ، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین استانی آئین افتتاحیه طرح پایلوت فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران دآا در دبیرستان علامه حلی قلعه قاضی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مریم کاظمی پور معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در این آئین با بیان اینکه تفاهم‌نامه «دختران آفتاب» با هدف توسعه ورزش همگانی در مدارس شبانه‌روزی دختران ، بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به امضا رسیده است اظهار داشت : هدف از اجرای طرح دختران سرزمین آفتاب را ارتقا سواد بدنی و دانش اصلاح الگوی سبک زندگی در زنان روستایی و عشایری دانست.

وی بیان داشت : خداروشکر میکنم در یک دبیرستان پرجمعیت و شبانه روزی امروز مهمان شما برای طرح افتتاحیه دحتران سرزمین آفتاب هستم.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت : مدیریت در این طرح بر عهده مدیران کل آموزش و پرورش استان ها است که بطور کلی طرح در دو بخش پایگاه همگانی و قهرمانی تعریف شده است که در پایگاه همگانی در دو سطح اول و دوم تقریبا به ساعاتی جهت شادابی دختران اختصاص می دهیم و پرداختن به بازی های بومی محلی و همگانی و در ورزش همگانی اگر ما بتوانیم از ظرفیت شورای آموزش و پژوهش استفاده کنیم می بایست محتوای آموزشی به دانش آموزان منتقل کنیم.

کاظمی پور اظهار کرد : امیدوارم بتوانیم با کارشناسی بزرگواران و مسئولین در این امر گام بلندی در نظام تحولی دختران در تمامی عرصه ها برداریم و از مدیرکل ورزش و جوانان و مدیرکل آموزش و پرورش استان و همکاری بسیار خوب مدیر مدرسه با عوامل اجرایی تشکر و قدردانی نمایم.

وی یاد آور شد : نیمی از جمعیت زنانی که در استان هرمزگان فعال هستند جوان هستند و در گروه های سنی هستند که قرار دارند که آینده خود را در دامن خود تربیت کنند.

مظفر خادمی نسب مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در این مراسم بیان داشت : این طرح انشالله بعد از استان هرمزگان در سراسرکشور اشاعه داشته باشد و بتواند طرح موفقی برای دانش آموزان روستایی سراسرکشور باشد.

وی افزود : دو سه هفته پیش بازدیدی از دبیرستان علامه حلی قلعه قاضی بندرعباس توسط معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و مسئولین وزارت آموزش و پرورش انجام شد و بعد از بازدید همفکریهای بسیار خوبی شکل گرفت که سریعا این دبیرستان به وسایل ورزشی مورد نیاز تجهیز شد که دو هدف توسعه ورزش همگانی و بازیهای بومی محلی در روستا و ترویج ورزشهای قهرمانی اولویت دار در بین دختران در این مسیر با شعار دختران سالم و مادران قوی انجام می شد که خداروشکر این برنامه ها امروز در حال انجام است.

خادمی نسب ضمن تشکر از دوبار حضور معاونت ورزش بانوان وزارت در مدت سه هفته بیان داشت : بسیار جای خرسندی است که مسئولان وزارت ورزش و در راس آن دکتر سجادی وزیرمحترم ورزش و جوانان توجه بسیار جدی و مهمی نسبت به این طح داشته اندکه جای تشکر و قدردانی را دارد.

متولی ورزش و جوانان در پایان تصریح کرد : از تعامل و همکاری به وجود آمده درنزد این دو اداره کل به خوبی استقبال می کنیم و لازم است در این زمینه نیز کار گروهی تشکیل شود تا به نتیجه نهایی برسیم و به جوانان بهتر خدمت کنیم وما هم در اداره کل ورزش و جوانان در کنار آموزش و پرورش آمادگی هرگونه همکاری را داریم.

لازم بذکر است لیلا زکی زاده مدیرکل دفتر توسعه سیاست‌گذاری وزارت و پروین کرملو مدیرکل نظارت و ارزیابی بانوان وزارت ورزش و جوانان در این سفر ، معاون وزیر را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام