رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان شیلات هرمزگان از برگزاری 21 دوره آموزشی و ترویجی در 4 ماهه نخست سال 1402 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محسن سالاری با اشاره به اهمیت ترویج و آموزش در تحقق اهداف شیلات و تسهیل در فعالیت های بهره برداران گفت : برگزاری دوره های ترویجی و آموزشی و ارتقای سطح علمی بهره برداران و کارشناسان شیلاتی همواره یکی از اولویت های پیشرو شیلات هرمزگان قرار گرفته است.

سالاری خاطرنشان کرد : به منظور ارتقاء سطح دانش صیادان بومی و آگاهی هر چه بیشتر از علوم روزآمد صیادی برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی براساس نیاز سنجی صورت گرفته تشکیل شده است.

وی افرود : دوره های آموزشی و ترویجی برگزار شده در قالب ۱۳ هزار و ۲۲۷ نفر ساعت آموزشی و با حضور بیش از هزار و ۲۱۱ نفر از بهره برداران صورت گرفت است.

رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه از این تعداد دوره آموزشی ، پنج دوره آموزشی با حضور مدرسان بین المللی برگزار گردید و بالغ بر ۶۰۰ شرکت کننده مشارکت داشتند تصریح کرد : همایش ملی علمی تخصصی لزوم تغییر ساختار و افزایش بهره وری مزارع پرورش میگو و بیماری َAHPND در میگو پرورشی و مدیریت تولید در کنار بیماری ها رااز اهم این دوره ها خواند.

گفتنی است ، دوره های آموزشی برگزار شده با حضوربهره برداران بخش شیلاتی اعم از صیادان و آبزی پروران شهرستان های بندرعباس ، بندرلنگه ، جاسک ، سیریک ، بندرخمیر ، قشم ، پارسیان و میناب برگزار شد.

پایان خبر /