مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در نشستی خبری در جمع خبرنگاران حوزه ورزش و جوانان گفت : این اداره کل 157  پروژه ورزشی را آماده کرده است که از این تعداد 146 پروژه به بهره برداری می رسد و 11 پروژه کلنگ زنی است .

به گزارش صبح دریا نیوز ، مظفر مهری خادمی نسب ، با بیان اینکه مجموع اعتبارات این ۱۵۷ پروژه ۸۹۶ میلیارد تومان است ، افزود : از ۱۴۶ پروژه ۱۲۴  زمین چمن مصنوعی در روستاها و محله ها ، ۹ سالن ورزشی است که در شهرستان های استان ، ۸ زمین چمن مصنوعی بزرگ استادیومی در سراسر استان و ۴ زمین چمن طبیعی بزرگ و یک پیست دومیدانی تارتان که در شهرستان رودان  به بهره برداری می رسد.

مهری خادمی نسب با بیان اینکه امیدواریم با افتتاح این تعداد پروژه بتوانیم به افزایش سرانه ورزشی استان کمک کنیم ، عنوان کرد : سرانه ورزشی استان به ازای هر نفر ۸۲ سانتیمتر متر مربع بود که با افتتاح این پروژه ها به ۹۰ سانتیمتر متر مربع می رسد .

وی ، اضافه کرد : سرانه ورزشی مطلوب در کشور یک متر به ازای هر فرد است و هرمزگان  جزء استان هایی است  که در سرانه مطلوبی قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان ، با بیان اینکه از ورزشکاران و جوانان و مردم درخواست داریم در حفظ و نگهداری اماکن ورزشی در کنار ما باشند ، مطرح کرد : ۳ اردوی تیم های ملی به میزبانی هرمزگان برگزار می شود که شامل اردوی تیم ملی نوجوانان کُشتی ، اردوی تیم ملی هندبال ساحلی ، اردوی تیم ملی مشترک ایران و بلاروس در فوتبال ساحلی است.

این مسئول ، خاطرنشان کرد : برای نخستین بار میزبان باشگاه های ساحلی هندبال آسیایی در رده بزرگسالان را در ۱۳  اسفند ماه سالجاری با حضور کشورهای آسیایی هستیم .  

مهری خادمی نسب  به نهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) اشاره و تصریح کرد : در این جشنواره از جوانان برتر استان هرمزگان در حوزه‌های مختلف معرفی و تجلیل می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به اینکه  نخستین مرکز همسان‌گزینی، ۹مرکز مشاوره خانواده، از جمله اقدامات انجام شده در حوزه جوانان است ، مطرح کرد : دفتر مشارکت‌های جوانان رتبه پنجم را در بین استان‌های کشور کسب کرده است.

وی ، گفت : با پیگیری های انجام شده ۱۸ هزار و ۲۱۲ وام ازدواج اعطا شده که به عبارتی ۶۸ درصد تحقق یافته است.

پایان خبر /

خبرنگار : جمیله دبیری نیا